Gå til innhold

PRESENTASJONSTRÅD!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter hjemme å kjeder meg idag og surfer over alt jeg kan komme over. Sitter å ser over bli gravid siden og det er så mange nye navn og nick her at je tenkte at det er på tide med en ny presentasjon.

Ikke så veldig lenge siden vi hadde en tråd her, men jeg lager en ny :)

Navn/Nick: Carina

Alder: 29

Sivilstatus: Samboer

Barn fra før: Nei.

Yrke: Sykepleier

Prøve perioder: 9

Prøvehistorie: Ble uplanlagt gravid i nov 08 som endte med en senabort i uke 19. Var en gutt og led av en dødelig sykdom. Prøvd nå i 9 pp, i det inkluderet en MA i uke 8 i november. Ble da gravid ved hjelp av akupunktur. Nå ser det endelig ut til at syklusen min har blitt litt mer stabil, men har "pause" mnd denne pp. Har en litt gi faen mnd og gjør hva jeg vil. Syntes vi fortjener den etterlengta spira vår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Navn/Nick: Lillemy75

Alder: 34

Barn fra før: 1 gutt på 13, 1 jente på 9

Prøve periode: inne i 3.pp

Prøvehistorie: Var egentlig ferdig, og hadde de barna jeg ønsket....., men lysten på flere kom snikende likevel, Så her er jeg:-)

1. mann kom til på 1pp og 2. på 9pp eller noe sånn. håper i ikke det blir så mange pp på denne:-)

Skrevet

Navn/Nick:ftone

Alder: 37

Prøve perioder: 14

Prøvehistorie: Prøvere i mange mnd. Ble endelig gravid desember 09, som endte i en SA i januar-10 i uke 7. 1. pp etter SA nå, og håper ikke det tar alt for lang tid å bli gravid igjen.

Skrevet

dytter litt

Skrevet

Navn/Nick: Monica

Alder: Straks 26 år ung

Barn fra før: Nei. Men har to nydelige Gordon Setter tisper=)

Yrke: Pedagog

Prøve perioder:Prøvd i over 2 år.

Prøvehistorie; Startet med friskt mot som prøvere jan.08. Tiden gikk og ingen ting skjedde. Etter ett år ble utredning startet.Samboer er heldigvis frisk.. Problemet ligger i manglednde eggløsning hos meg. Jeg har to pergo kurer bak meg; en dobbel og en trippel. På Søndag starter jeg på en trippel kur til... Veldig spennende. Men er realistisk.. Skal til Gyn. 14 April. Så får vi se hvor det bærer henn...

Skrevet

navn/nick: 2010 baby

alder: (blir) 25 år

sivilstatus: samboer (gifter meg 17 juli)

barn fra før: ja. en gutt på 3 år og 4 mnd

yrke: ped medarbeider

pp: 1 pp

pp historie: har blitt gravid sist gang og denne gangen under første pp....

(skriver ikke her for å "gni" det inn bare så det er sagt, og håper ikke det blir tolket sånn.)

Skrevet

Navn/Nick: Marita

Alder: 23

Sivilstatus: Gift

Barn fra før: ja, 1 sønn

Yrke: lærling

Prøve perioder: ca 10-12 , men lange sykluser (7-8 uker)

Prøvehistorie: Prøvde en stund å bli gravid for å slippe å jobbe, noe som kroppen min nektet! (heldigvis) Nå er psyke og helse på topp så nå er det med fatt mot av at vi aktivt prøver å få en lillesøster/bror til treåringen! :)

Godt at det finnes slike sider man kan skravle litt på, men synes det er stille her i forhold til hva det var i 06-07?! Kan det stemme?

Jaja, sender maaange lykkeønskninger til alle oss prøvere!

Skrevet

Navn: Marianne

Alder: 33 år

Barn fra før: Som nicket mitt antyder, 2 jenter

Prøveperioder: 2 eller O

Prøvehistorie: Jeg har hatt lyst på barn nr 3 i 1 år og 3 mnd. Mannen min er ikke så klar som meg. Jeg trodde i slutten av januar at vi skulle begynne å prøve. Var så glad! Men mannen min jobber mye mer enn meg og har derfor mindre overskudd enn meg. Vi har blitt enige om at jeg ikke trenger å bruke p pilller, men ikke noe mer enn det. Det er tilfeldig når vi har sex.

Skrevet

Navn/Nick: lilleDina

Alder: 21 (blir 22 i år)

Barn fra før: Nei

Yrke: Arb.ledig akuratt nå, men søkt en del jobber denne uka :-)

Prøve perioder: 1

Prøvehistorie: Ble uplanlagt gravid i fjord, men det endte i senabort uke 21/22, vi ventet tvillinger :-( gleden over dem var så stor, og da vi mistet var det utrolig vanskerlig for oss. Så vi ga kroppen min hvile i 2 månder, og her er jeg :-)

Skrevet

Navn/Nick: Monica

Alder: 34

Barn fra før: Ja, en nydelig liten prinsesse på 4 år!!!

Yrke: Helsesekretær

Prøve perioder: 24?

Prøvehistorie: Brukte 2 år på å overtale mannen til å få nr 2, endelig er han klar våren -08, ble gravid des -08 og mistet tvillingene i 12 uke i MA (mars -09), ble gravid igjen i slutten av mars, mistet en liten spire i uke 10 i nok en MA (31.mai -09). Ble gravid igjen i aug (testet svakt positivt i over 1 uke), så hadde en tidlig SA i uke 5. Nå går vi straks inn i vårt tredje prøveår, fy f.... hadde ikke trodd det skulle ta sååååå lang tid!! Nr 1 kom jo til uplanlagt og i tillegg gikk jeg på pillen, ett helt vannvittig og utrolig mirakel at det kunne skje!!! Er jo kjempeglad i den nydelige lille prinsessen vi har i dag!!! Håper å bli gravid igjen - ønske om barn nr 2 er utrolig sterkt og jeg håper og få oppleve den fantastiske lykken det er å bli mamma for andre gang ;)

Skrevet

Flere?

Skrevet

Må vel være flere her inne som vil presentere seg :)

Skrevet

Navn/Nick: Lille Trompet

Alder: 30

Barn fra før: Ja, en gutt på 4,5 år

Yrke: Musiker

Prøve perioder: 1

Prøvehistorie: Ble uventet gravid i 2004 etter å ha sluttet på p-pillen en måned før jeg ble gravid. Veldig moro at det gikk så fort!

Hadde ikke tenkt å planlegge baby før utpå høsten i år, men slutte på p-pillen i slutten av januar og hadde ubeskyttet sex rundt EL uten å tenke over det, og nå som vi har fått tenkt på det håper vi begge to på at vi er gravide:-)

Hvis ikke jeg er det denne måneden blir jeg ordentlig "prøver" de neste månedene.

Lykke til med spirer i magen folkens!

Jeg heier på dere!!

Skrevet

Navn/Nick: Vårbarnet

Alder: 27

Barn fra før: Nei

Yrke: Kommunal sektor

Prøve perioder: 8?? 9??

Prøvehistorie: Jeg sluttet på p-piller i fjor sommer, og håpet at ting skulle klaffe fort ettersom syklusen min var helt fin de første månedene. Men så begynte syklusen min å utvide seg til 40 dager, tilbake til 30 dager, og nå tror jeg den har begynt å roe seg ned på ca 34-35 dager. Har brukt uttallige kroner på eggløsningstester, men ingenting fungerer. Har begynt å tvile på at jeg i det hele tatt har eggløsning, og kjøpte derfor en fertilitetsmonitor. Den viste eggløsning IDAG!

Det er nå ca 18 par i omgangskretsen vår som skal ha barn. Det er snart bare oss igjen, oss og tre par til... Det aller verste er å høre på ei veldig nær venninne klage over hvor slitsomt det er med mage (som ikke engang synes). Hun vet vi er prøvere, men stønner og bærer seg over at hun har såååååååå lenge igjen. Hun vet ikke hvor heldig hun er!

Håper at det klaffer snart for oss alle sammen her på Bli Gravid :)

(sorry for at det ble litt langt...)

Skrevet

Navn/nick: Trine

Alder: 25

Sivilstatus: samboer, gifter oss i 2011.

Barn fra før: Ja en jente på snart 1,5 år :)

Yrke: vernepleierstudent, ferdig til våren.

Prøveperioder: 2

Prøvehistorie: ble uplanlagt gravid som 16 og tok abort. Sluttet på pillen jan 08 og ble gravid på første forsøk. har nesten nettopp blitt prøvere igjen og kjenner jeg er utålmodig siden det gikk så fort første gang :)

Skrevet

Navn/Nick:Andreita

Alder : 37

Sivilstatus:Gift

Barn:1 jente 4 år

Prøveperiode:3pp

Prøvehistorie:Hadde lyst på et barn til så og si med en gang førstemann ble født, men min mann ble syk og deretter tok videreutdannelse i Madrid.Må nå prøve og planlegge litt i henhold til jobb pga sesong arbeid her, ikke lett, blir lett stresset av det ja

6 måneder tok det med første barn

Skrevet

Navn/nick: N-80

Sivilstatus: Samboer (gifter meg til sommeren)

Barn fra før: Har en datter på ca 1,5 år

Yrke: Barnevernspedagog

Prøveperioder: er akkurat kommet igang med prøvingen.

Prøvehistorie: Har nå begynt å tenke på barn nr 2. Fikk en jente i oktober-08. Hun var veldig uplanlagt (men dog velkommen, etter at sjokket hadde lagt seg. Har vel ikke kommet ordentlig inn i dette med pp, da jeg er litt usikker på om jeg har eggløsninger, jeg koseammer henne fortsatt et par ganger i løpet av døgnet, så har ikke fått tilbake mensen etter fødselen, så nå er det store prosjektet å finne ut om jeg har det,evt om jeg må oppsøke lege for å få igang kroppen igjen. I og med at EL er en forutsetning for at man kan bli gravid.

Skrevet

Navn/ Nick : Sandra84

Alder: 25

Barn fra før: Har en gutt som blir 4 år i mai fra et tidligere forhold.

Yrke: Barne og ungdomsarbeider

Prøveperioder: Akkurat kommet i gang, inne i 1. pp. Har IKM i uke 12.

Prøvehistorie: Er vell ikke så mye å si, er nettopp kommet i gang, å som alle andre håper vi jo inderlig på at det skal klaffe med en gang :)

Skrevet

Navn/Nick: BarniHodet

Alder: 29

Prøve perioder: Dette blir den foerste

Prøvehistorie: Har ingen proevehistorie som saadan, for har ikke faatt med meg mannen min paa dette her foer naa. Har holdt til paa "mannen ikke klar" i ,faktisk, flere aar, og naa er han endelig klar! Saa vi faar se hvordan dette gaar.... Har "hoppa av i svingen" i snart 8 aar, saa jeg har mine tvil. Men spennende er det!

Skrevet

Navn/Nick: lykkeliten1

Prøve perioder: snart prøvde mer eller mindre jevnlig i 1,5år.

Prøvehistorie: Sluttet på pillen januar 09. Sjekker med El-tester og har regelmessig EL og TR. Håper som alle andre her inn at det snart skal klaffe!

Kaster ut en hel sekk med babystøv over dere alle!

Skrevet

Navn/Nick:tintin82

Alder: 28

Barn fra før: Nei, men jeg er bonusmamma for samboeren min sin datter fra tidligere forhold:)

Yrke: Økonomimedarbeider

Prøve perioder: 9 pp

Prøvehistorie: Ikke gått på piller de siste 3 årene. Brukte bare kondom og pfc monitor for å ikke bli gravide mens jeg gikk på skole:) Regelmessig EL og TR (foruten om når jeg stresser ekstra med å bli gravid da kommer gjerne TR noen dager for sent..:-|)

Skrevet

Nick: Håp2011

Alder:27

Sivilstatus:Gift

Yrke:sykepleier

PP: 5

Prøvehistorie: 1 sa (uke 5) i desember 09.

Tenkte det var på tide å melde seg inn, da jeg har vært ivrig snikbruker i noen mnd nå. Har fått mye hjelp og svar, og er nok blitt litt hekta ;)

Kommer nok til å være her en stund ja :)

Skrevet

Navn/Nick: Helena

Alder: 28

Yrke: Forsker

Prøve perioder: Siden januar 2008.

Prøvehistorie: Har aldri vært gravid i løpet av disse prøve perioder. Vi hadde ikke anledning for udersøkelsen før januar 2010. Mannen min er 100%. Nå bruker jeg Pergo for første gang. Jeg hadde el den 14. eller 15. mars, ifølge legen. Vi prøvde mye denne gangen (for moro skyld) og er fremdeles i gang hihihihihi. Pergo var bra til humøret mitt, men akkurat nå har jeg vondt i magen, av og til føler jeg meg svimmel og veldig, veldig trøtt. Jeg er ikke så nervøs som før. Men vi får se...

Skrevet

Navn:Lish83

Alder:26

barn fra før : Ja ( ei på seks år fra tidligere forhold)

Sivilstatus:forlovet

Yrke: Barnehage assistent.

Prøve perioder: 3pp

Skrevet

Navn/Nick: mamman til anna#håper på spire

Alder: akkurat blitt 25

Sivilstatus: samboer

Barn fra før: en liten trollunge på litt over 2 1/2 år:D

Yrke: student, religions historie

Prøve perioder: prøvd nå snart i 2 1/2 år ville ha de tette, men sånn ble det ikke.

Prøvehistorie: Har pco, så helt umulige sykluser. kan ha tr i månedsvis, eller gå år uten tr. har vært ganske undervektig men klart å komme meg til en normal vekt nå så håper det skal hjelpe på. prøvd pergo uten hell. nå har jeg prøvd akupunktur i et par mnd med veldig godt resultat. hatt to tr(21 dagers syklus) og fikk et smile ansikt på den digitale el testen i forige uke. så nå venter vi i spenning på ikm:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...