Gå til innhold

Tynn slimhinne, men eggpose var på 17 mm. Noen som har noen erfaring med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos gyn nå nettopp, og eggposen var på 17 mm. Vanligvis ville jeg jo da satt eggl.sprøyte imorgen og dratt til CFC på søndag. Men gyn anbefalte meg å vente med å sette eggl.sprøyte på lørdag for at slimhinnen skulle vokse. Og at jeg drar til CFC på mandag. På lørdag vil jo eggposen være ca 21 mm, så da er det jo litt sent å sette på lørdag og dra på mandag(er iallfall redd for det).

Den første ins min satte jeg eggl.sprøyta den dagen eggposen var 20 mm, og jeg dro ned morgenen etter for ins.

Noen som ahr noen tanker om dette?

Driver og lurer på om jeg skal blåse i eggl.sprøyta og heller bruke eggl.tester og dra dagen etter at den blir positiv. Slik at kroppen fikser dette selv:)

Setter pris på argumenter for og imot, og tips:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den gangen jeg ble gravid var jeg hos gyn på mandag, to follikler ca 17 mm og skulle da sette eggløsningssprøyte onsdag kveld og dra til Stork på fredag morgen. Sjekket allikevel med eggløsningstester, og denne ble positiv onsdag ettermiddag, dvs før sprøyten skulle settes kl 22.00. Da ble det tur torsdag og inseminasjon på ettermiddagen. Og den satt :)

Lykke til.

Skrevet

Jeg ble også gravid med 17mm follikle, Dr. Trolle sa det var en fin str og sette sprøyte på, og jaggu meg så satt spiren og :)

Skrevet

En av gangene jeg var hos gynekolog var follikelen 26mm! Jeg fikk beskjed av Stork at eggløsningen kunne skje når som helst, så jeg måtte få tatt sprøyta samme kveld og så komme nedover. Nå hadde det seg slik at de ikke hadde sprøyta inne på apoteket, og jeg fikk ikke satt den før formiddagen etter. Testet selv med eggløsningstest samme kveld jeg kom fra gynekologen og morgenen etter for å sjekke at eggløsningen ikke hadde startet før jeg fikk satt sprøyta. Eggposene bør vel være minimum 17-18mm, så da gjør det ikke noe om de er litt større.

Hvor tykk var slimhinna da? Test med eggløsningstest mens du venter.

Lykke til!

Skrevet

Det positive med å bruke eggløsningssprøyte er at kroppen får tilført masse hcg - og dermed blir lurt til å tro den er gravid. Dermed vil et befruktet egg også lettere feste seg... Jeg fikk 3 sprøyter med lav dose i forbindelse med fryseforsøk (ivf) og da skulle jeg jo ikke bruke egget som løsnet engang. Men - det funket jaffal ;-)

Lykke til!!!

Skrevet

På mitt siste forsøk var jeg til skanning på dag 9, dette viste livmorslimhinne på 6 mm og to folikler på 19 mm.

Jeg gikk på pergotime 50 mg 1 tablett i 5 dager.

Jeg snakket med Lindenberg hos CFC som sa at jeg skulle sette eggløsningsprøyten samme kveld mandag kl 22, og jeg ble inseminert onsdag kl 08:30. Gynekologen min sa at livmorslimhinnen var moderat modnet, men at det ikke trengte å ha noe å si så lenge slimhinnen var jevnt over på samme størrelsen. Og Lindenberg ville ha meg nedover, så jeg stoler på at de vet hva de gjør på ;-) Resultatet av dette vet jeg ikke før onsdag, og jeg håper så inderlig at det ble klaff.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...