Gå til innhold

Smokk = falsk luft??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten baby på bare 2 uker. Har brukt litt smokk på han, men du 2 siste dagene har han vært veldig plaget med luft i magen...Kan det være smokken sin skyld? Eller har han ikke rapet godt nok etter måltidene.

Når anbefaler dere å begynne å bruke smokk for å roe ned?

Fortsetter under...

Skrevet

dytter i håp på svar...

Skrevet

Smokk gir ikke baby mer luft i magen med mindre det er hull i suttedelen :)

Smokk kan du begynne å bruke når som helst, om du ser baby har stor sugevilje :)

Skrevet

Jeg har ingen anbefaling å gi, men Trollet vårt fikk smukk på nyfødtintensiven noen få dager etter fødselen. Der fikk alle små smukk. Han virket ikke spesielt plaget med luft.

Gråter barnet ditt mye? For de svelger veldig mye luft når de gråter, ikke bare når de spiser. Det kan forklare en del luft i magen.

Lykke til!

Skrevet

Han har skreket to netter nå. Men mye bedre i dag etter masse promping å raping:-)

Pluss at han var veldig sulten å sliten etter ett par dager med vondt. Fikk litt nan i natt, å det roet han ned. Ble litt mett så han klarte å slappe av.

Så smokk kan jeg bruke med trygghet til kos når jeg vet han er mett?

Skrevet

Smokk er helt trygt å bruke :) Baby vil nok spytte den ut og si ifra om han ikke er mett. ;)

Annonse

Skrevet

De anbefaler og vente med å bruke smokk til ammingen er kommet helt i gang.Visst du ammer..

Får nok ikke falsk luft av smokken nei.

Skrevet

Tusen takk for svar:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...