Gå til innhold

Dere med erfaring: sex etter keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kanskje ta keisersnitt pga lavtsittende morkake, og grubler jo fælt på hvordan dette blir. En av tingene jeg lurer på er, hvordan er det å ha sex etter snittet? Jeg regner jo ikke med at man er helt "hypp" rett etterpå, men hvor lenge ventet dere? Og var det ubehagelig, evt hvor lenge etterpå var det ubehagelig?

Skrevet

Jeghadde hastesnitt i Desember 08.

Fikk beskjed av legen om 6 ukers sexkarantene. Og at dette var viktig å overholde. Så det gjorde vi. Jeg blødd i 5 av de 6 ukene også.

Så jeg hadde ingen problemer med det for å være ærlig. Hadde jo mer enn nok å tenke på med et nytt familiemedlem. Pluss at babyen sov inne på vårt rom, så det var jo ganske prevantivt i seg selv for oss, men vi er jo alle forskjellige.

Jeg fullammet, noe som tørker ut slimhinnene litt, så de første gangene syntes jeg det var litt ubehagelig av den grunn, men det kom seg fort:o) Ellers vat det ingen forskjell for oss/meg ihvertfall.. Ikke vondt eller ubegagelig noen steder eller noe sånt.

Vet det er mange som investerer i glidekrem som er grei å ha i begynnelsen for å få ting på "gli" igjen.. Hehe!

Lykke til med alt!

Skrevet

man får 6 ukers karantene :)

Skrevet

Jeg er ikke gravid, men drister meg til å svare likevel. ;)

Jeg tok hastesnitt. Jeg fikk høre at det var helt opp til meg selv, det var ingen grense på at man måtte vente x antall uker. Man måtte bruke kondom etc på lik linje som etter vaginal fødsel.

Vi hadde sex første gang etter fire uker - det gikk helt greit. Han måtte være forsiktig med magen min, da, pga såret/arret, men han var jo vant til å ta hensyn til en stor mage før fødsel uansett, så forskjellen ble ikke så stor. :)

Skrevet

jeg fikk heller ingen karantene...... men blødde uansett i over 9 uker så var ikke aktuellt;) tror det beste er å bare kjenne på kroppen og hva man føler for. Samt kondom selvølgelig;-p

Skrevet

Oj, jeg har mistet en undervisningstime....

Blødningene stoppet etter seks dager. Hadde rolig samleie etter god tørke de siste ukene før fødsel. Så begynte blødningene igjen og da var det bare å vente de ukene det pågikk.

Men kondom? Det var ukjent...

Skrevet

vel, det er jo naturlig å bruke kondom slik at man ikke blir preggers igjen;)

De fleste starter jo ikke på noen form for piller/spiral før etter 6 ukers kontrollen......

Skrevet

Jeg har hatt to hastesnitt og ikke fått beskjed om noen begrensninger men bare lest meg frem til at man bør bruke kondom ved samleie og bind i stedet for tamponger når man blør pga infeksjonsfare. Man blør jo på samme måte som ved vaginal fødsel. Hadde ikke noen problemer med sex 1-2 uker etter keisersnittet med begge to.

Skrevet

Igjen er jo helsenorge bare helt fantastisk når det kommer til å samkjøre informasjonen de gir til folk..

Noen får beskjed om 6 uker, og noen får ikke beskjed om noe.

Jeg for min del venter gjerne 6 uker. Vil absolutt ikke ha infeksjon eller gjøre noe som helst som kan fremprovosere infeksjon.

Og det å ha sex med kondom med min kjære er seriøst bare helt uaktuelt.. Hehe!

Men bare så det er sagt så fikk ei venninne av meg infeksjon som mest sannsynlig kom som følge av sex 1,5 uke etter snittet.

De brukte kondom, men det setter seg jo bakterier på den også...

Man kan aldri være 100% sikker på noen ting her i verdens;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...