jippi78 Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 Pappan vil gjerne ha en sportsvogn i tillegg til Simo duo som vi har, pga tungde og at det er stor. Er litt usikker på hvilken type vi da skal kjøpe, for jeg vil ha noe helt enklt (og sikkert så klart) mens pappan vil ha en Simo sin trille som jeg synes er for tung med tanke på den vi allerede har. Hva gjør dere?? Har dere noe å anbefale?? Snuppa er 11 mnd og bruker sportsdelen i Duo vogna til å sove i, koser seg veldig. Må vel ha en vogn til når det er tid for barnehage eller dagmamma.
Babyønske �� Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Har nettopp kjøpt Emmaljunga Scooter i tillegg til Simo Duo. Er så langt veldig fornøyd. Vurderte også Simo 124 og Teutonia Timmy. Simo 124 er diger til trille å være, så den forsvant fort som alternativ. Den er jo nesten like stor som duoen. Teutonia Timmy har den fordelen at ryggen legges helt flat, men sittedelen er veldig smal, så tror det ville vært vanskelig å få plass til pose på vinterstid. Har også en Teutonia Breeze, men den egner seg best til shopping. En annen jeg vurderte var Graco Quattro Tour Sport. Men den egner seg nok også bedre til shopping, enn til f eks turvogn.
Lemonia Skrevet 11. mars 2010 #3 Skrevet 11. mars 2010 Siden vi har en kombivogn (og vi valgte bevisst en av de lette, og ikke Simo eller Emmaljunga) har vi ikke følt behovet for en egen sportsvogn, de aller fleste er ikke lettere enn den vognen vi har. Vi har derimot kjøpt en trille som vi både bruker som kjøpesentervogn og reisetrille, da har man ikke behov for en stor vogn som er superbra å trille, da er det viktigere at den er lett, har god handlekurv, er lett å legge sammen og tar liten plass sammenlagt. Vi har i allefall en Carena Easy som vi er veldig fornøyd med.
Rampongi Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 Vi har emmaljunga duo edge et eller annet. Digert skrap som veier masse. I tillegg har vi en carena 3 hjuling som er mye lettere og enklere å reise med å ikke minst trille med.
Sistah*G07*J09* Skrevet 11. mars 2010 #5 Skrevet 11. mars 2010 vi har en carena easy som vi bruker når vi skal på kjøpesenteret eller lignende. veldig tungt å drasse med seg den store emmaljunga vogna på korte byturer. Lettere å komme seg fram i butikkene også synes carenaen er kjempe fin. veldig lett å slå opp og ned. tilnærmet lik full liggestilling. og kalesjen gjør at ungen ligger godt beskyttet når den skal sove
Lillemor&Gutta Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Har en Brio happy vogn og har nå kjøpt en Carena Free. Den er mye lettere og bedre å kjøre med. Brio vogna blir etterhvert sovevogn i barnehagen regner jeg med.
Trultetryne Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Vi har en Graco Mirage trille i tillegg til Emmaljunga Edge. Foreløpig har vi bare brukt den til å klikke bilsetet oppi siden Snuppis bare er 4 mnd enda. Men ser for meg at den blir mer brukt til sommeren til shopping o.l Ellers er jeg egentlig godt fornøyd med Edgen, hadde ikke klart meg uten denne vinteren.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 Vi har en Mountain buggy, så da har vi alt vi trenger. Perfekt vogn for både byturer og fjellgåing. Så regner ikke med vi kommer til å kjøpe noe annet, bortsett fra en liten paraplytrille i syden. Ser ikke for meg at vi gidder å ta med barnevogna dit når vi bare skal nyte late dager :-)
jippi78 Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 12. mars 2010 Takk for tips:) Skal ut å se i morgen ,men blir ikke handel før nærmere høsten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå