Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har funnet ut at eg vill ikke ha gynekologisk undersøklese da eg er 8-12 uker på vei..har fått time til jormor i juni er 5mnd på vei.må alle ta gynekologisk undelsøkeles rundt 12uke??hva ser de etter??er det lenge å vente 5mnd uten noen undersøkelse??har vært hos legen og tatt blod prøver nå når eg er bare 5uker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min tar ikke noen gynekologisk undersøkelse på gravide - han mener det har ingenting for seg. Det de gjør evt er å kjenne på livmoren om størrelsen kan passe med termin.

Han/hun kan ikke tvinge deg.

Hvis jeg var deg ville jeg hatt en ny kontroll hos jordmor/lege før juni for å sjekke de vanlige tingene - urin, blodtrykk og blodprosent. Du skal jo også til ultralyd i 17.-19. uke for å få bekreftet termin.

Jordmoren jeg skal til ønsket første timen rundt 14. uke - syns juni var veldig lenge til for deg....

Skrevet

hun hadde ikke time før juni.det var lang venteliste hos hun.det er først gang eg skal til henne.kan eg bestille ultralyd selv på kk?

Skrevet

Gynekologisk undersøkelse i svangerskapet er kun nødvendig dersom det skal tas en celleprøve fra livmorhalsen, eller viss du bør testes for klamydia. Gynekologisk undersøkelse er valgfritt, men ellers så er det anbefalt at de over 25år tar en celleprøve hvert tredje år.

Skrevet

Her er det legen som rekvirerer time til UL. Kanskje legen din har gjort det da du var på første kontroll? Det gjorde min. Jeg ville ringt legen og spurt, evt ringt kk og spurt om de hadde fått henvisning til deg fra legen din :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...