Gå til innhold

Innvendig UL....hvordan gå frem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen...

Er endelig blitt gravid med nr 2, og har litt lyst til å ta tidlig UL. Hvordan går jeg frem for å få det. Må man ha henvisning fra lege, gjør vanlige gynekologer det??? Noen som vet....

Gravid 5+3 tror jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du får henvisning fra lege med mindre det er en spesiell grunn til det (blødninger, tidligere aborter o.l). Du kan jo alltids bestille privat da selv om det er litt dyrt? :)

Skrevet

Hei

For å få tidlig UL må du ha en henvendelse fra legen din, eller betale for det selv!

For å få det, må man være urolig pga smerter, blødninger, forsterdød osv!

Skrevet

Eller at det er spesielle forhold på jobben som gjør at det er greit å sjekke at alt er ok, eller at termin er vanskelig å fastsette pga uregelmessige sykluser. Jeg fikk henvisning fra legen min uten at jeg følte jeg hadde kjeeempegod grunn til det, så det kan komme litt an på legen også.

Gjest Jente18-Gravid med nr 1
Skrevet

Jeg ringte bare å bestilte på Gyn Senteret i tromsø, og jeg fikk time med en gang :)

Skrevet

Du må nok bestille privat, da koster det rundt 800 kr, men er absolutt vert det=) Men du bør drøye en uke til ihvertfall, så hjerte rekker å begynne å slå, for det er jo stort sett det man ser etter, og om sekken er så stor som den skal:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...