Gå til innhold

mensen etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fekk dere mensen igjen etter fødsel? og va den da slik som "normalt" dvs før graviditet og fødsel?

Va det noe sammenheng med nedtrapping av amming?

Snuppe e 11 mnd nå,og fortsatt ingenting,bare KJEMPE vondt i magen til "di tider" men ingen blødning..bare litt funcky liksom.heh.. flere som har hatt det på samme måten? tar det litt tid før det kommer "igang igjen" liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg tok det vel ca 9mnd etter fødsel til mensen kom etter jeg fikk 1.mann. Husker ikke helt, men tror det var omtrent som før. Hadde heller ingen "forvarsel" i mnd før, men det kan jo være annerledes hos deg.. Som med så mye annet i forbindelse med svangerskap og fødsel er dette visst ganske individuelt. Noen blir gravide få mnd etter fødsel, og da har de jo fått eggeløsning og påfølgende mens relativt raskt etter fødsel. Hos andre uteblir mensen over et år. Har ikke hørt at amming skal ha noe å si mht mensen, men det kan jo hende? Det er jo ofte vanskeligere å bli gravid når man ammer, men jeg vet ikke hva som er de bakenforliggende fysiologiske årsakene (feks manglende EL?)

Du går ikke på cerazette da? Noen har jo ikke blødninger så lenge de tar disse pillene..

Skrevet

takk for svar. ja,det er vell veldi individuelt den saken også:) får vell bare vente og se:) er jo forsåvitt heilt grett att den uteblir også:D

har ikke brukt noe prevansjon med hormoner i,bare kondom..så eg kan vell ikke skylde på det heller:)

Skrevet

kom 4.5 mnd etter fødsel. alt var normalt, altså akkurat som før graviditeten, for min del. men brukte og bruker ingen form for prevensjon.

hadde svakere murringer enn før, kanskje jeg er herdet etter fødselen?? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...