Gå til innhold

adskillelsesangst hos 4 åring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en 4 åring som for tiden er blitt redd for alt mulig, sånn type vi sier hold mamma eller pappa i hendene når vi går over veien, hvis han trasser...så går det en liten stund så spør han hva kan skje? kan bilen kjøre på meg da? vi svarer jo som sant er at ja det kan hende om du løper rett ut i veien...så har vi hele bøtteballetten om at han ikke vil på sykehus aleine osv...

seinest i dag kom det fra ham at han ikke ville flytte til andre mennesker med andre barn når babyen kom...han har gledet seg kjempe masse til å bli storebror, og jeg er redd at denne kommentaren fra andre barn skal ødelegge denne gleden han hadde=(

gutten er kjempe knyttet til både meg og pappaen sin og bare tanken på at han må være uten oss er skrekken....

jeg prøver å forklare alt han spør om som skaper angst og nå vet jeg rett og slett ikke helt hva jeg skal gjøre lengre.

han har også hatt et halvår der han har kommet inn hver eneste natt alt fra kl 23-6 om morgenen for å sove hos oss, vi har fulgt ham i retur, madrass på gulvet osv uten hell...endte opp med å kjøpe ny seng, noe som gjør at vi har hatt 2 uker der han faktisk har sovet i sin egen seng og har fått en type premie hver 7. dag....

bare lurer på om det er vanlig at 4 åringer funderer så mye på dette og virkelig er så redd for å være borte fra mamma og pappa som vår er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...