Gå til innhold

Noen som jobber i butikk her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har levd noen år på uføretrygd, men føler nå at jeg er klar for å ut i jobb. Jeg har ingen fullført utdannelse, men hører folk sier at å jobbe i butikk er en mulighet selv om jeg ikke har utdannelse, altså jobbe i kassen på matvarebutikk feks.

Så jeg lurer på om det er mulig og hva dere tjener ca? Skal jo helst tjene nok til å forsørge meg og barnet mitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må da være noen her inne vel?

Skrevet

Flott at du føler deg klar for arbeidslivets gleder og det å jobbe i butikk er et fint sted å begynne =)

Jeg jobbet en stund i butikk (platebutikk) og trivdes kjempe godt. Lønna var ok og dagene gikk fort. Det kan kanskje virke litt kjedelig å "bare" jobbe i butikk, men det var faktisk ganske morsomt. Man treffer mange mennesker, det skjer stort sett alltid noe og det er bestandig nok å gjøre.

Nå vet jeg ikke hva man tjener i matvarebutikk, men jeg har hørt at lønna ikke er så ille.

Du burde absolutt søke. Og om du ikke skulle trives eller få endene til å møtes så er det stort sett alltid lettere å få en bedre jobb når man allerede er i jobb.

Ønsker deg masse lykke til!!

Skrevet

Tusen takk for svar:) Jeg gleder meg veldig bare ved tanken på å jobbe, å forsørge meg selv og endelig kunne svare at jeg jobber når noen spør, det er alltid litt flaut å svare at jeg lever på trygd, dessuten er det fryktelig lite givende å gå hjemme.

Har tenkt å be om arbeidstrening gjennom nav før jeg hiver meg ut i jobb, så jeg er forberedt på arbeidslivet, men vil jo gjerne ha en plan klar for hva jeg skal prøve å søke på når arbeidstreningen er gjennomført :)

Tusen takk :)

Skrevet

Skjønner deg godt og spesielt ettersom mange setter likhetstegn mellom trygda og snylter. Kan ikke være noe kjekt :(

Høres ut som du har en god plan for å komme tilbake i jobb igjen. Bra :) Og snakk med NAV. De har ofte mange gode løsninger og det fins noe som heter "Kvalifikasjonsprogram" (eller noe slikt) som du kan søke på. Og jeg har hørt at NAV også kan gå med på å betale lønna di for en periode slik at du får arbeidstrening og får arbeide på et sted der du kan trives.

Mulighetene er mange=)

Skrevet

Ja, jeg blir forferdet og ikke rent lite nedtrykt av å lese tråder om trygd her inne, å vite at folk kanskje tenker og tror slike horrible ting om meg som lever på trygd, den er hard å svelge.

Takk for det, jeg håper virkelig det vil gå bra og at jeg kommer til å fungere godt. Jeg skal i allefall gjøre mitt aller beste :)

Skrevet

Ikke tenkt på det "de" sier for "de" sier så mangt, men vet ofte så lite. Du vet hva du står for og hva din situasjon er.

Gå med hodet hevet du for du vet at det er på rett plass og man kommer langt med det!

(dytter litt også. kanskje noen som har flere gode råd å komme med. andre som har vært i samme situasjon eller har erfaring fra butikkjobber)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...