Gå til innhold

Menn med dårlig kvalitet, normalt å måtte levere 2 ganger?

Anbefalte innlegg

Er i gang med vårt 2. ICSI-forsøk, problemet er min manns dårlige kvalitet; få og trege svømmere. Begge gangene har den første leveransen hans vært for dårlig til å kunne brukes, og han har måttet levere ny dose. Da har det heldigvis gått bra, bare lurer på om dette er ganske normalt for menn med dårlig kvalitet, eller om hans svømmere er ekstremt dårlige... Det er jo bare snakk om å finne noen få stk som er brukbare, bekymrer meg at de ikke finner noen. Hva om han ikke hadde fått det til 2.gangen?? Hadde forsøket blitt avlyst og eggene mine vært ubrukelige?

Tok ut 18 egg i dag og håper dette var siste gang vi behøver gå gjennom uttak...!

Fortsetter under...

18 egg var jo helt fantastisk:-)

vet ikke helt hvordan det er med flere leveranser. De kan jo gå inn å hente ut sædcellene også.. Hvis de ikke finner noen. Det sa de iallefall til oss dersom de ikke skulle finne noen hos kjæresten min..

18, så bra!!! :)

Fryser dem ikke eggene dine da?

Så bruker dem det når han har bedre svømmere?

Typen min har få og trege, og han skal levere prøver på samtaletimen vår i April, men vi skal ikke igang med ISCI før kanskje Mai/Juni..

(så trodde dem skulle spare dem til da)

Om dem ikke har noen fra han, så kan du jo ikke bli gravid den måneden.. Men bra han fikk bedre da :))))))

Trodde ikke de fryser ned egg som ikke er befruktet? Eller kanskje de gjør det hvis det er i en slik sammenheng, er jo ikke noe galt med eggene så ville være synd å ikke bruke de. For ikke å snakke om bortkastet hormonbehandling!

Men fra mannen tror jeg de skal ha ferske varer, har ikke hørt om at man kan spare svømmere til senere (selvom min mann nok hadde satt stor pris på å levere kun 1 gang, og slippe presset med å levere en gang til mens legeteamet står på gangen og venter)...

Heldigvis gikk det bra denne gangen, nå sitter jeg og venter på tlf fra sykehuset for å få vite hvor mange egg som ble befruktet. Har dobbelt så mange egg som forrige gang, så utgangspunktet er iallefall bedre :-)

Annonse

Sist forsøk skjedde dette med meg, altså de fann ingen celler. da frøs de eggene mine, men de ble raskt ødelagt (sjelden ubefruktede egg tåler dette).

Så flott at eggene dine ble befrukta!! Virkelig nervepirrende når det er så få sædceller. Denne gangen fikk vi befrukta tre egg. og jeg ruger nå på to av dem:) Mannen min måtte også levere to prøver denne gangen..

Lykke til med innsett og ruging:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...