Tre tette! *07+10+11* Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Tok det igrunn som en selvfølge at vi skulle reise på hytta i år. Men så slo det meg at det er jo bare tre-fire uker før termin. Hytta ligger ikke dårlig til og det ville ikke vært vanskelig å komme seg fort i bilen. Men det ligger rundt 12 mil unna sykehuset jeg skal føde på. Det ligger et annet sykehus ca 40 min unna, men jeg har jo ikke fødeplass der. Har jo veldig lyst til å dra for ungene sin skyld. Det er ikke ofte vi har mulighet til å besøke foreldrene til sambo. Hadde dere turt å dra på hyttetur?
BabyjenteMARS<3 Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Ja, jeg hadde dratt på hyttetur. Hvertfall når den ligger bra til og at sykehuset er 40 min unna (selv om det ikke er der du har fødeplass da), men etter uke 38 ville jeg ikke dratt da.. Så ligger akkurat på grensa du da;)
Bumblebeee Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Høres jo greit ut hvis hytta er lett tilgjengelig og det er kort vei til sykehus. De avviser deg ikke på sykehuset der om du er i fødsel, selv om du ikke har fødeplass der Kan være en fin måte å korte ned ventetiden på.
2010 Mammaen Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 Ja, med den avstanden går det nok greit om det skulle skje noe - så så lenge du føler deg komfortabel der ville jeg reist. Men hvis du ikke slapper av og nyter turen kan du like greit holde deg hjemme og finne på noe koselig der. Kan være superhyggelig det også :-)
Gjest Skrevet 10. mars 2010 #5 Skrevet 10. mars 2010 Jeg har valgt å ikke dra på hytta i påsken (har termin 24.april). Det er 4km. å gå på ski for å komme til hytta, dårlig mobildekning og 10mil til sykehuset jeg skal føde på. Så jeg velger å bli hjemme i år. Du må nesten kjenne på hva du mener du klarer og hva som er forsvarlig. Men 12mil er ganske langt... Skulle det haste så vil du nok få føde på nærmeste sykehus, men det er kanskje ingen drømmesituasjon? Men på den andre siden så er det kort vei til bilen og om det er god mobildekning... Vanskelig å råde deg her. Kan du ikke se det litt an når påsken kommer? Se hvordan formen er og hva du orker. Og synes du da at du er i fin form og at det skal gå greit så reiser du;)
Pingvinen med 2 gutter:))) Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 Jeg tror jeg hadde reist. Men det kommer an på hvor kjappe fødsler du har hatt tidligere? Hvis du ikke har hatt veldig kjappe hadde jeg reist på flekken Godt å skifte stue litt.
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 10. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 10. mars 2010 Tja.. Jeg heller litt mer mot å dra. Men forje fødsel gikk veldig fort.Men da hadde jeg maserier i 10 dager før det skjedde så det var vell det som gjorde at det gikk så fort. 1,5 timer på sykehuset og så var han ute:) Kansje vi bare drar, og blir 2-3 dager:)
helhalhalo Skrevet 10. mars 2010 #8 Skrevet 10. mars 2010 Ja jeg hadde dratt om du føler deg trygg. Ikke dra om det bare blir bekymringer med det Selv var jeg på hytta når min fødsel startet og vi har 22 mil til sykehuset og rundt 10 mil til det nærmeste. Kjørte til mitt sykehus vi da, siden det bare var vannet som gikk. Var på hytta siste gangen ca 14 dager før termin. når jeg ventet nr 2 Har vært veldig rolig og trygg på dette jeg, men man er jo forskjellig
ano`num *17.03.10* Skrevet 10. mars 2010 #9 Skrevet 10. mars 2010 Jeg ville reist, så lenge formen er bra hvertfall. Omtrent desperat etter å komme meg ut av huset Enda jeg ikke orker noe særlig. Må bare ha noe annet å gjøre enn å sitte her å "vente" på at dagene skal gå. Jeg har fryktelig lyst på kurs neste helg! Men da er jeg over termin, føler den er noe drøy. (2,5time i bil på dårlige veier hjem om det skulle starte også)
pippis mamma Skrevet 11. mars 2010 #10 Skrevet 11. mars 2010 Jeg hadde reist på hytta, her jeg bor er det 18 mil og dårlige forhold å komme til sykehus stort sett hele vinteren, folk får da unger her også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå