Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Har satt inn en annonse i avisen idag for dagmamma til lillesnupp. To stykker har svart. Hun ene; - Har 17 års erfaring. - 3 andre lekekamerater for gullet å leke med. - Hørtes ut som en godt voksen kvinne som er flink med barn. Men hun bor ca 20-25 min unna herfra, kanskje lengre mtp rushtrafikk. Det er den eneste ulempen. Vi må derned regne med ihvertfall en time med kjøring hver dag.. Hun andre; - Bor nærmere oss. Ca 10 minutter. - Har ingen lekekamerater. - Tar 4000 kr for en full plass.. Ble litt usikker nå. Håper jo såklart på flere svar iløpet av dagen, helst fra ei med lekekamerater som bor i nærheten.. Ikke så lett det her!
Squirrel79 Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Vi har en dagmamma som også har sitt eget barn på samme alder som mini. De går i åpen barnehage hver dag, slik at barna får leke med andre barn og være med på sangstund. Dette er bare positivit. Det er to dagmammaer som bare har ett barn hver for øyeblikket som også går i samme åpne barnehage. Har den dagmammaen som ikke har flere barn i nærheten av deg mulighet til å gå i åpen barnehage eller møte andre dagmammaer som har barn? I så fall blir det jo litt mer stimuli da.
Lemonia Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Jeg synes egentlig det at nr 2 ikke har lekekamerater teller så negativt at alt det andre positive dessverre ikke veier opp for det, etter min mening. Jeg tror nok jeg hadde lett videre etter noen som både hadde i allefall en lekekamerat og som bodde relativt nært, men i valget mellom akkurat de to hadde jeg personlig valgt nr 1.
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Jeg ville ha valgt nr 1, såfremt ingen som bor nærmere dukker opp..Det at nr 2 ikke har lekekamerater for gullet ditt, samt at hun tar 4000 for en full plass (er nesten som å betale for 2 bhg-plasser det) er såpass negativt, at en kjøretur på 20 min veier opp for det, altså.. Så klart hadde det beste vært at det dukket opp noen som bor nært, har lekekamerater og tar normal pris..Men hvis dette er sånn midlertidig til bhgplass til høsten, så hadde jeg gått for nr 1..
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 4000 kroner for dagmamma er billig. Nå når vi får kontantstøtte på over 3000 kroner, er det helt vanlig å betale 5000 kroner for en fulltidsplass hos dagmamma. Men er enig med de over at om du må velge en av de to, så vill ejeg tatt nummer 1.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #6 Skrevet 13. mars 2010 Ok, takker for svar. Mini skal i bhg til høsten av, mest sannsynlig. Det at hun ene ikke har lekekamerater er svært negativt synes jeg. Så tror vi venter litt til på flere svar, eller går for nr 1 som nødløsning..
shari_z Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 Jeg synes det *høres* bedre ut med nr 1, men ville ikke valgt henne kun fordi hun har lekekamerater. Jeg personlig hadde valgt dagmamma basert på hvem jeg kommer meg best overens med. Nr 2 kan være en glimrende dagmamma, og det at hun ikke har lekekamerater betyr at hun kan gi barnet ditt alt av sitt oppmerksomhet. Og som en annen sa, åpen barnehage kan være en fin-fin løsning for lekekamerater. Jeg kjenner en som valgte en dagmamma som ikke hadde andre barn, ikke kunne norsk, men som var veldig snill og omtenksom, og som var oppriktig glad i barnet. Det er nå 5 år senere, og barnet er fortsatt like glad i sin gamle dagmamma, og omvendt. Det synes jeg teller mye, at barnet var så glad i dagmammaen sin - da følte hun seg trygg, og hun følte at dagmammaen var glad i henne. Det jeg kommer fram til er, ikke si nei til nr 2 kun pga ingen lekekamerater. Det finnes alltid en løsning på det. Viktigere er det at DU liker dagmammaen, at du stoler på henne, at du føler at barnet ditt vil ha det bra sammen med henne, nesten like bra som hos deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå