Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg syntes kaspian er et kjempefint navn og du må ikke finne påå bry deg om de flåsete kommentarene du har fått fra anonymia... navnet er spesielt og selvom noen få heter det fra før så vil det nok ikke komme på topp 10 med det første akkurat slik som du ønsker...

masse lykke til videre i svangerskapet med lille Kaspian i magen.. kos deg med han...

fantastisk :)

jeg svarer det jeg MENER på et innlegg, der det blir spurt etter meninger.

jeg kjenner flere med dette navnet, og jeg syns det var et supert navn de 2 første gangene, fordi de som valgte det hadde 4 år mellom barna og ikke ante hvem den andre var. så til de 2 siste, sa jeg akkuratt det jeg sier her nå, bruk fantasien, ikke ødelegg for andre som vil ha noe spesielt for sine barn.

jeg heter Lene, det er norges kjedeligste navn, uten tvil, og jeg syns det er nitrist at navn blir oppbrukt og kjedelige.

så om HI ikke er opptatt av å vere spesiell og uvanlig, så trenger hun vel ikke ødelegge for de som gjerne ville det en gang :)

det er dumt at hermegåser uten egne meninger og et snev av fantasi ødelegger for de som faktisk har det...

Det er forskjell på å si din mening om at "nei jeg synes ikke kaspian var et fint navn etcetc" og å rett og slett slenge med leppen og kalle folk for "hermegåser uten egne meninger"....

Vær saklig i dine meninger og kutt ut sånne fjortisbemerkninger mot andre...

Og viss du ikke trives med Lene så er det mulig å endre navnet sitt...bare et lite tips. Det har min søster gjort da hun ikke var helt fornøyd med navnet sitt (dog hun haddde to navn og fikk fjernet det siste bare).

Personlig syns jeg ikke Kaspian er så fint, rett og slett fordi det ikke ligger i min"gate" med navn. Men så hadde du sikkert ikke likt mine heller. Og det er greit. Syns det er fint at dere har funnet et dere er fornøyd med.

Det anonyminia skriver henger ikke på greip. Skulle du la være å velge det navnet du liker best slik at det skal fortsette å være et "spesielt" navn?

Anyways, gratulerer med navnevalget! :)

Annonse

hehe, jeg sier jo det jeg mener om at hun vil velge navnet Kaspian, og jeg mener HELT oppriktig at hun er en hermegås uten egne meninger!

jeg er saklig, og om dette er å vere fjortis, so be it, for jeg har da like mye rett til å ytre mine meninger jeg som det du og de andre her inne har :)

jeg heter Lene, jeg er Lene, og har vert Lene i 26 år, da bytter jeg da ikke navnet mitt vekk, jeg syns det er kjedelig at det fins Lene hvor enn jeg snur meg, og jeg syns det er kjedelig å alltid ha etternavnet på sleng for at folk skal skjønne hvilken Lene det er snakk om, men nå har jeg hatt det slik i 26 år, og da får det bare vere resten av livet. MEN jeg har et stort ønske for egne barn at de skal slippe dette, derfor har jeg valgt navn på jenta mi som ingen andre har :)

nå sier jeg ikke at Kaspian er et navn som allerede er oppbrukt, men det er i fare for å bli det temmelig fort hvis alle tenker "blir ikke poppis med det første" gjett om det ble sagt om Thea, Emma, Lucas, Linnea osv for noen år siden da!

og ja, det ER uoppfinnsomt å velge et navn fordi man har sett det i bruk, vet om noen som heter det, såg det på et barnevognskilt eller i avisa, da har man jo dårlig fantasi!

og om noen hadde valgt navnet til jenta mi, noen jeg visste om, så ville jeg garanter tatt det opp med de, for jeg hadde rett og slett mislikt det sterkt, og om de etter å ha prata med meg fortsatt hadde valgt det, så hadde de bare fått leve med å vere uoppfinnsomme, jeg hadde vertfall fått sagt hva jeg mente om det, det er jo trossalt ikke jeg som bestemmer, men jeg har RETT til å si hva jeg mener!

haha.. morsomt!

Anonymia: Forstår du ikke at HI liker best navnet KASPIAN!! ikke kristian eller kasper eller noe i den duren.. Så det er jo ikke så lett å bare velge et annet navn da. Og hvorfor skulle hun det? for å ikke "ødelegge" for andre som har valgt det en eller annen gang i tro om at det ikke kom til å bli pop? dummeste jeg har hørt.

Syns foresten Kaspian er tøft:)

så helt til slutt, jeg er ikke ute etter støtte, så om dere skriver sånn og sånn om det jeg kommenterer, så blir jeg ikke lei meg eller noe, jeg vil bare få frem at jeg har like mye rett til å si mine meninger, som det dere har :)

Flott, da er du ferdig her inne på denne tråden, meningene dine er ytret og du har fått frem poenget ditt.

Meg83: Dumt det skulle bli et feil fokus her inne når jeg vet du ville bare uttrykke hvor fornøyd du er med å ha endelig funnet det rette navnet for din sønn. Jeg har også valgt et navn for vår jente og er SUPER forønyd og stolt :) Så ha en flott dag videre og kos deg med navnevalget:)

Hvis jeg vil at barnet mitt skal hete PERFEKT så bryr jeg meg ikke om hva andre syns om navnet. Og til det, så syns at det er helt sykt at noen aka. frk. anonyminia kan henge seg opp i hva andre skal kalle barna sine. Dette kaller jeg fritidsproblemer.

Jeg liker ikke navnet så godt. Føler at det er et "skapt" navn (vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det), en blanding av Kasper og Kristian. Men for all del fint at smaken er forskjellig :-) Kasper er derimot et navn jeg godt kunne valgt. Jeg ser ingen grunn til at du skal velge bort navnet fordi du ikke bryr det om å ha et unikt navn. Argumentene til anonymia henger bare ikke på greip. Du kan jo ikke velge Kasper eller Kristian bare for å ikke ødelegge for andre som liksom skal være så kreative når du liker Kaspian best. Men jeg regner ikke med at du tar argumentasjonen hennes seriøst.

Annonse

Jeg syntes Kaspian er ett fint navn:)

anonyminia: Du sier at for å være oppfinsom i navnevalget må man ikke vite om noen andre som har navnet, ikke ha lest navnet i avisen og ikke ha det fra bøker o.l.

Hvor kan man da få ideen om et navn uten å dikte opp ett nytt selv?

Jeg likte ikke Kaspian/Caspian første gang jeg leste det i en navnedebatt. Da hadde jeg aldri hørt det før. Nå synes jeg imidlertid det er ganske fint. Det er ikke et navn jeg hadde valgt selv, men det er mange navn jeg selv ikke ville brukt som er fine likevel.

Anonyminas argumenter er latterlige. Man er ikke hermegås selv om man velger et navn noen andre har valgt før. Jeg vil si at det er mye bedre å velge et navn andre allerede bruker enn å finne på et selv for å være så veldig oppfinnsom. Men jeg er enig i at mange velger et navn for å være spesiell, og så viser det seg at veldig mange andre tenker likt og så er man ikke så spesiell likevel. Tror noen som kalte sønnene sine for Noah for noen år siden tenkte at det var spesielt, nå er det blant de vanligste navnene på smågutter.

Selv om bruken av Caspian/Kaspian øker er navnet milelangt unna å være noe poppisnavn. I fjor ble det 24 nye Caspian og ingen Kaspian, ifølge Statistisk sentralbyrå. Totalt er det 45 Caspian i Norge og 15 Kaspian. (Viser jo at navnet er i kraftig vekst, ettersom over halvparten av de som heter det ble født i fjor.) Om en annen her inne vet om fire Kaspian, er det ganske tilfeldig. Jeg vil anta at de færreste her kjenner noen som heter det.

Lykke til videre med lille Kaspian i magen. (Synes faktisk navnet ble finere og finere etterhvert som jeg skrev dette innlegget. Og jeg liker vanligvis mer tradisjonelle navn)

Jeg liker navnet jeg! Og synes virkelig ikke du skal bry deg om det som blir skrevet av enkelte her inne :) Det er da absolutt ingen grunn til at du ikke skal velge navnet du liker fordi du da er med på å gjøre det mer populært? Mennesker som virkelig ønsker å være spesielle i navnevalget til barna sine klarer å finne slike navn uansett! At navnet ikke skal brukes nå fordi folk som allerede heter det, barn som voksne "sikkert ville ha et spesielt navn den gangen" er jo helt sykt. Du kan da ikke komme å henge deg opp i at et navn du har fått for feks 20 år siden plutselig kommer på moten og blir populært etterhvert. Ærlig talt det finnes da viktigere ting å irritere seg over her i verden!!

Gå for det dere synes er best, og det som dere tross alt skal trives med å kalle barnet deres for resten av livet :)

anonyminia; hvor står det i det hele tatt at dette er et navn hun har "tatt" av noen hun vet om/kjenner? Hun sier jo hun har det fra litteraturens verden.

Og du har tydeligvis hengt deg opp i denne påståtte "hermingen". Pussig ettersom det tydeligvis ikke er sånn hun fikk napp i navnet overhodet...

Jeg mener også det er stor forskjell på et unikt navn og et sært navn. At din datter er den eneste i landet med sitt navn (slik har jeg i det minste omtrent forstått det) - så er det kanskje et "tegn", det også. Og ikke nødvendigvis positivt.

Mamma mia..... er det mulig!

Vet 100 andre har svart alt, men måtte bare inn å se (fant innlegget på terminklubben).

Jeg er fan av navn som er utradisjonelle, men ikke sære. Og lette å bruke internasjonalt, og det syntes jeg gutten deres får;) Flott!

Det anonym....ett eller annet skriver måtte jeg bare le av. Alle navn kommer jo fra ett eller annet sted, eller? Fikk akkurat vite at vi venter jente, skal jeg da kalle hun "krussedullia" da? For det heter ingen? Og jeg ikke har sett det i litteratur eller på navneskilt? Hehe, nei!

Jeg skulle også gjerne "eid" navnet på barna mine, men sånn er det jo ikke. Har selv et navn ikke alle heter, men jeg har da møtt andre som heter det. Bare sluppet å ha flere i klassen med samme navn.

Ble litt langt dette, men måtte bare kommentere.

Selvfølgelig må man regne med forskjellige svar på innlegg, men ikke slakting av noe så stort som når man har funnet navnet med stor N.

Faktisk første gang jeg svarer på et innlegg her;)

Lykke til med Kaspian, og gratulerer med vellykket IVF-forsøk!

Det er visst ikke så uvanlig lenger, blir mer og mer populært. Jeg skal ha gutt og har flere rundt med som mener han bør hete det. Kanskje det er blitt mer populært etter at Narnia filmene kom? Jeg er usikker og tror nok ikke jeg velger det. Men for all del, er ett fint navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...