Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Et dumt spørsmål fra en mest sannsynlig kommende guttemamma: Vi var på ordinær ul i uke 19, og jeg synes jm var så veldig kjapp :/ Hun viste oss en "utstikker", sa: Jeg holder en knapp på gutt, jeg - og slo av apparatet, takk for i dag.... Altså: Så dere både penis og testikler på ul? Vi fikk dette glimtet sett ovenfra, ikke opp under rumpa, hvis dere skjønner - så det var liksom bare utstikker'n, hehe. Hvor sikker kan jeg være, tro?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Var grundig undersøkelse ellers - det er jo derfor vi får ul - jeg vet det altså... Mvh HI
*L*H* Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 Jeg venter en gutt! ))) da vi var på UL så klarte jordmor å filme veldig tydelig mellom bena på babyen og vi så to tydelige testikler, pluss en liten penis ovenfor. Så hun var temmelig sikker! I uke 18 er ofte testiklene mer utviklet enn penis. Det morsomme var at jeg har hatt følelsen av at jeg venter gutt en stund, og ble ganske overrasket over at magefølelsen faktisk stemte! Det viktigste av alt var uansett at lilleprins så frisk og fin ut! ) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #4 Skrevet 13. mars 2010 Hurra, takk for svar!! =) Sa jordmor at testiklene er mer utviklet enn penis på dette stadiet? Har sett noen bilder på en utenlandsk side der de snakker om "The turtlesign" for gutt og "hamburgersign"(3 streker) for jente. Det du beskriver er jo sånn turtle, det =) Vi så ikke noen streker, altså, men det var så raskt også.. Og absolutt: Det viktigste er at alt ser bra ut, solstrålegutt i august=) Flere som har noen beskrivelser? Mvh HI
*L*H* Skrevet 13. mars 2010 #5 Skrevet 13. mars 2010 Hei igjen! Vi hadde heldigvis en tålmodig jordmor som tok seg god tid, så vi fikk tydelig se to testikler og en liten svirrevipp som "stakk ut!" Jeg har en veldig fin bok som heter Svangerskapet uke for uke, og det var der det sto at testiklene utvikles fortere enn penis. Som sagt så stikker det mer ut mellom bena på gutter enn på jenter, så derfor er det ofte vanskeligere å se når fosteret er en jente. Hvis din jordmor sa at noe stakk ut, så er det nok en gutt, men ja, hun virket litt rask i beslutningen! ) ;o)
Anonym bruker Skrevet 16. april 2010 #7 Skrevet 16. april 2010 jordmoren min sa at det var gutt, men viste oss ikke hvordan hun kom frem til konklusjonen... :-) men antar hun visste hva hun snakket om. Jeg har termin nå så får snart bevis... :-)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #8 Skrevet 27. april 2010 anonym 16.04: Spennende.. Oppdater gjerne tråden etter beviset. lykke til med fødsel
Tøvsjura Skrevet 18. mai 2010 #9 Skrevet 18. mai 2010 Med nr. 1 sa jm at hun trodde kunne skimte pungen til fosteret, han lå slik til at det ikke var lett og se. Hun sa hun ikke var sikker, men holdt en knapp på gutt og ut kom en gutt Med nr.2 så vi helt klart de tre strekene, også på 3D i uke 27 og ut kom ei jente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå