mamma til to blånisser :) Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 METTER DEN MERE? KAN DE FÅ VONDT I MAGEN AV Å BRUKE DEN I STEDET FOR ECO 1?
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 ECO1 fra HIPP er for de aller minste barna, fra de er nyfødte. Den kan brukes så lenge man trenger MME. ECO2 er fra barn fra fire månedersalder og inneholder mer stivelse. Man trenger ikke bytte ut ECO1 med ECO2 ved 4-måneders alder. Begge to inneholder alle de nødvendige næringsstoffene. Forskjellen er at ECO2 metter mer.
Rampongi Skrevet 11. mars 2010 #3 Skrevet 11. mars 2010 Vi bytta, men merka ikke at piraten ble noe mer mett av den.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 Vi byttet da hun var ca 9 mnd og begynte å drikke for mye mme. Det er ikke noe poeng å bytte om barnet ikke drikker mer enn en liter.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Nå er hun 6 mndog vi har enda ikke bytta. Hun får fast føde i tillegg og drikker ikke mere enn ca 600ml i døgnet. Så har ikke sett at det har vært nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Snuppa her begynte med Hipp2 nå rett før hun er fire måneder. Hun var oppe i en liter mme om dagen da hun var tre måneder, og ble enig med helsesøster om å ta en t-skje med grøtpulver i kveldsflaska. dette har funket fint helt til nå, men nå er hun altså over grensen på 1 liter om dagen igjen. Har drukket litt mindre nå etter vi startet med Hipp2, men det kan jo også være tilfeldig. Og sånn til opplysning for de som er sjokkerte over hvor mye hun spiser; hun er ei stor jente, like lang og bred som ei på seks mnd ... :-)
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Til anonym 21:16: Vurder Hipp2 vi også, drikker mye. Hører noen syns den klumper litt. Hva er dine erfaringer?
AussieAnette Skrevet 13. mars 2010 #8 Skrevet 13. mars 2010 Ta vann først, så pulver. Da skal det ikke klumpe seg. Gjør ikke det her hvertfall. Poden har nå fått eco 2 i 2 dager og jeg syns han spiser mer og våkner oftere på natta nå. Men kanskje bare en overgang? Er sånn at jeg vurderer å gå tilbake til eco 1 Han gulper og mer.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 13. mars 2010 #9 Skrevet 13. mars 2010 Jeg har en som drikker rundt literen nå og våkner 2 ganger på natta for mat(en gang før) er 4 måneder om 1 uke. Derfor tenkte jeg å kjøpe i dag for å se om det er noen forskjell.
?en til? Skrevet 17. mars 2010 #10 Skrevet 17. mars 2010 hipp klumper ikke om en blander den ut i riktig temperatur:) har skrevet i en annen tråd om hipp før idag om blandeforholdene vi bruker:) vi begynte med grøt ved 4 mnd alder pga hun drakk for mye, brukte da grøt sm vi blandet ut i mme. vi har også byttet til eco 2, men merker ingen forskjell der, ikke mer gulp, eller mer mettende..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #11 Skrevet 18. mars 2010 Jeg har aldri hatt problemer med at det blir klumper så lenge jeg brukte Hipp1, men nå som snuppa får Hipp2 synes jeg det alltid er klumper i melka. Ikke forandret no på blandingsforholdet varmt/kaldt vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå