aloha83 Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Jeg har nok melk, lillemann er stort sett fornøyd, men jeg er LEI av å amme og lillemann er bare 2 mnd.... HJELP!!! Nå er det amming kveld, natt og morgen så blir det flaske for resten. Jeg raser ned i vekt, har null energi og synes ikke ammingen er koselig som de fleste andre snakker om. WHAT TO DO? Blir jeg en bedre mamma hvis jeg bare gir flaske og kan få tilbake energien min eller skal jeg pine meg gjennom 4 mnd til med fullamming? Tips mottas med stor takk! -frustrert mamma-
kladde Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Amming kan være et slit - spesielt de første 2-3 månedene. Men jeg er ganske sikker på at det samlet sett er enklere å amme enn å gi flaske. Det pleier å gå seg veldig til etterhvert! Jeg slet skikkelig i ca. 2 mnd og var på nippet til å gi opp, men plutselig gikk det mye, mye bedre. Veldig glad jeg slapp alt styret med flasker, sterilisering, pulver osv... ! Jeg trenger selvfølgelig ikke å ramse opp alle de ørten fordelene med amming - det er jo det beste både for barnet og deg. Men du må selvfølgelig kjenne på deg selv hvor grensen går! Det er ingen andre enn deg selv som kan svare på det. Det viktigste er jo tross alt at du er tilstede for babyen din Lykke til uansett hva du bestemmer deg for!
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Må bare signere denne kladde. HI: synes det er litt vanskelig å forstå helt hva du synes er problematosk med å amme. Misforstår jeg om jeg sier at du har lite energi, og føler at ammingen tapper deg (du sier du raser ned i vekt, og da tar ammingen sårt tiltrengt energi og næring?) Hvordan er det med kostholdet? Spiser du nok? Kan være en utfordring å gå i seg nok og riktig mat selv nå på begynnelsen. Babyen spiser ofte, og man har gjerne en del andre gjøremål i løpet av dagen. Om det er dette som er problemet er det flere små grep man kan gjøre.. Ellers ville jeg kanskje ha kontaktet HS. Det er ikke amme "propoganda" du trenger, men konkrete tips og råd. Det synes jeg er litt vanskelig ut fra det du skriver.. Du er uansett ingen dårlig mamma fordi du gir flaske, men ville iallefall kombinert med amming slik du gjør nå. Litt er bedre enn ingen ting. Men du må selv vurdere hvor mye du orker. En svært sliten amma er heller ikke bra vet du...
meandmylittle Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 Hei! Jeg vil egentlig bare si at du må gjøre akkurat det som passer nettopp deg best. Det er bare tull og tøys at mm og amming er det beste for deg og din baby. Trives ikke du med det og er lei, har ikke babyen din det noe bra heller! Hvis du er innstilt på å amme litt og gi flaske, gjør du det. Selv har jeg gitt gutten min og gir fortsatt flaske, hadde aldri noe særlig melk, og fikk proppa inn i hode av både sykepleierere, jordmødre og venninner, at jeg bare MÅTTE fortsette ammingen, og håpe på at det kom mer etterhvert, men jeg også, som deg slet meg ut, med pumping døgnet rundt, og da uten resultater. Min kjære sønn er i dag 8 mnd, har ALDRI vært syk, blid og er generelt tidligere ute utviklingsmessig, så han har ihvertfall ikke tatt skade av å ikke få mm. Bare noen ord fra en flaskemamma:-)
Guttemamma x 3 Skrevet 11. mars 2010 #5 Skrevet 11. mars 2010 Klarer du å få i deg mer kalorier? Jeg raste ned i vekt da jeg ammet førstemann,etter 6 uker var jeg 6 kg. lettere enn før svangerskapet. Var temmelig tom for energi ja. Løsningen for meg ble mer kalorier. Det kjappeste er å få i seg mer fett; smør/majones på brødskiva, smør/olje i middagsmaten (der det passer), H-melk, avocado som "pynt" på brødskiva, banan som mellommåltid. Jeg ammet i sofaen om dagen og der hadde jeg ei skål med nøtter/rosiner som jeg knasket på mens jeg ammet. Det samme på trilletur, ta med mat eller kjøp noe underveis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå