Gå til innhold

LEI......motivasjon mottas med takk!

Anbefalte innlegg

Jeg har nok melk, lillemann er stort sett fornøyd, men jeg er LEI av å amme og lillemann er bare 2 mnd.... HJELP!!!

Nå er det amming kveld, natt og morgen så blir det flaske for resten. Jeg raser ned i vekt, har null energi og synes ikke ammingen er koselig som de fleste andre snakker om. WHAT TO DO?

Blir jeg en bedre mamma hvis jeg bare gir flaske og kan få tilbake energien min eller skal jeg pine meg gjennom 4 mnd til med fullamming?

Tips mottas med stor takk! :)

-frustrert mamma-

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141564369-leimotivasjon-mottas-med-takk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmålet er hvorfor du er lei når alt går så greit!

Jeg skulle gjerne byttet en million med deg for å ha en så grei amming som du beskriver!

Gjetter på at det som gjør at du er lei, er at du føler deg litt fanget og bundet.

Den dagen jeg kunne gå over til å slippe styret med å ta med flasker osv, var jeg overlykkelig! (5 mnd da). Rett og slett dra av gårde uten å tenke på flasker å styr! Så deilig!

Prøv å ta deg en tur helt på egenhånd uten den lille så du får litt "fri". Dvs. skaff barnevakt (eller at pappaen er hjemme)

(jeg ammet og stelte og pumpet nesten døgnet rundt de første mnd)

du er ikke alene! jeg har også nok melk, ikke noe overflod men har så det holder til jenta mi. skulle gjerne fått til å pumpe men da kommer det ikke noe desverre. men jeg er også så utrolig lei!! synes heller ikke det er noe kos. alle sier at det er så kos å amme.. er ikke særlig kos med såre brystvorter og riving og sliting i puppen.. dette var ikke så mye motivasjon desverre men du skal hvertfall vite at du ikke er alene :):)

• 1 måned senere...

Jeg synes ikke du skal tenke at det er enten slutte nå, eller 4 mnd til som er alternativet. Ta en uke av gangen for eksempel. Jeg synes egentlig ikke amming var så innmari ålreit før poden var nesten 4mnd, og tenkte at når han blir 4mnd da begynner jeg ihvertfall med grøt, men når jeg først hadde fullammet i 4 mnd så var det absolutt ikke noe stress med to måneder til. Prøv å få energi på andre måter enn å kutte ned på det som tross alt er noe av det beste du gjør for barnet ditt. Lag god mat, prøv å spise så ofte du kan, prøv å komme deg ut i sola mest mulig, en halvtime barnevakt gjør underverker ofte er det bare litt avstand som skal til. Etterhvert spiser han mer av gangen og sjeldnere, og det blir virkelig bare lettere og letter å amme. Jeg er kjempe glad nå for at jeg holdt ut, det er mye mer styr med flaske enn pupp, og når poden har vært syk har han nesten ikke godt ned i vekt engang, for jeg har som regel fått i han morsmelk når alt annet er "strekmunn" eller kommer opp igjen.

Så ta en dag eller en uke av gangen, og se om det går seg til! Jo lengre du utsetter avgjørelsen jo bedre er det :-) Hvis du bestemmer deg for at du ikke orker så får du heller delamme da, klart det går helt fint det også!

Lykke til med ammingen!

• 2 uker senere...

Enig i rådet om å ta en uke ad gangen.

Jeg har opplevde at det å amme endrer seg gjennom baby-perioden. Den dagen du virkelig ikke orker mer går det dessuten raskt å slutte, så du trenger ikke gå å planlegge det før tiden kommer.

Det er heller ikke noe krav om at du skal like det veldig godt. Se på det som en praktisk ordning. Jeg likte godt å amme nr 1, men likte ikke noe særlig å amme nr 2. Gjorde det likevel, for gutten trengte jo næring og eldstemann hadde melkealergi så MME var ikke egentlig noe alternativ for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...