Gå til innhold

Hva menes med GODE LIVSSTILSFAKTORER?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stabile relasjoner, nære venner, utdanning, lønn og helse.

Skrevet

Her er sammenhengen:

Nevn noen (to til tre) livsstilsfaktorer du mener er spesielt viktige med tanke på helsen. Forklar på en enkel måte hvordan disse faktorene virker på helsen. Hvorfor mener du at nettopp disse livsstilsfaktorene er viktige for å utvikle en god helse?

Jeg skjønner hva forskjellige livsstiler er osv. Men jeg forstår ikke hva livsstilsfaktorer er, når jeg søker på nettet finner jeg bare negative faktorer som røyking overvekt osv... PLIIIS hjelp meg litt på vei:D

Skrevet

Kjæledyr, nære vennskap, latter og stabil kjærlighet har jo både psykologisk og fysiologisk en god innvirkning på oss på mange plan- eks. produksjon av hormoner i hjernen som forebygger depresjon, gir velvære og bedre søvn (det samme gjelder trening som produserer endorfiner). God, sunn mat kan jo nevnes å være en annen.

Skrevet

Hva nevnes i faglitteraturen din, da? På mitt studium ville det vært relevant å nevne for eksempel nettverk og selvrealisering i forhold til psykisk helse og kosthold og fysisk aktivitet i forhold til fysisk helse.

Skrevet

Et godt kosthold, en god balanse mellom fysisk aktivitet og hvile, en hverdag der du yter noe til samfunnet og nære venner vil jeg si er blandt de viktigste faktorene for å en god livsstil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...