Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Jeg veier 108 kg og 177 høy, men hverken ser eller føler meg tykk. Bruker heller ikke unormalt store klær. Str 44 i bukser og L i overdeler. Men for jordmor holder det ikke hvordan man føler seg, det er jo KUN bmi'en som teller hos hun. Er i fin form med både blodtrykk å alt annet. Så blir nesten litt lei meg når hun maser om det hver gang! Måtte bare få det ut. Hehe=)
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Bmi er en kunstig måleform som har fått alt for stor plass i samfunnet! Den tar ikke hensyn til benbygning bl.a. For at jeg skal være innenfor normalen må jeg ned til samme vekt som da jeg var helt skrapa på ungdomsskolen. Det er ikke en natulig trivselsvekt for meg, så jeg får heller leve resten av livet som tjukk!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 11. mars 2010 #3 Skrevet 11. mars 2010 det ble jeg fryktelig irritert over også! Byttet JM jeg for kommer ikke til svangerskapskontroll for å høre en halvtime at jeg er tjukk! herregud jeg har da sett meg i speilet og VET jeg er stor, men ærlig talt, bruke kontrolltimen til det? ... nei ellers takk, da fant jeg ei som var litt rundere i kantene mht vekt:-) ikke hørt noe spesielt ang vekten min fra hverken legen,JM(hun jeg bruker nå) eller JM på sykehuset.. Og den BMI målingene kan de bare ha for min del! Når babyen kommer så trenger jeg ikke høre mer om BMI tullet! Det er som sagt her en helt feilaktig målesystem! I følge den er samboer overvektig og det er han så absolutt ikke! :-)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 Hadde det samme problemet med min jm, ble så frustrert over maset om sv. diabetes og alt. Bmi var alt for høy og jeg måtte passe kostholdet... Hver time ble brukt til dette. Og kjære min hatt!! Hadde heller ikke gått opp mye dette svangerskapet... Vekta som sitter på er vekt fra de forrige 2 svangerskapene. Og dette er 3 sv.skap på 3 år. Ble så lei til slutt at jeg valgte å gå til lege de siste kontrollene:) Selvfølelsen blir ikke bedre av at noen påpeker hvor stor man er konstant. Har tross alt speil i huset:) Er forøvrig nå i uke 38 i svangerskapet 101 kg og 170 høy. Er i utgangspunktet godt trent, med ett ekstra spekklag rundt:)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Huff slik skal det ikke være..selv hadde jeg startvekt på 125 kg på 180 cm i begynnelsen av svangerskapet.. er nå i uke 31 og har lagt på meg snaue 5 kg.. jordmor spurte meg første gang om jeg ville veie meg hjemme, og siden har ikke vekten vært noe tema..ikke heller dette med glukosebelastningstest som mange overvektige visstnok må gjennom.. i tillegg har blodtrykket mitt vært mellom normalt og lavt hele svangerskapet..
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #6 Skrevet 17. mars 2010 Så deilig å lese.. Veier selv 108 kg nå og er rundt 172 høy.. Er 28 uker og har kun lagt på meg 4 kg til sammen. Tok meg selv i å være redd for å spise, redd for å ese ut i svangerskapet.. Føler meg egentlig ikke feit i det hele tatt, og fikk sjokk når vekta viste det den gjorde. Samboern min tippet jeg veide ca 70 kg! Vil ikke akkurat fortelle han at jeg veier det samme som han... Vi som er overvektige er fullstendig klar over risikoene, og trenger etter min mening ikke å bli proppet full med det på kontrollene. Blir flau og gruer meg til å veies hver eneste gang. Sitter ikke hjemme og propper i meg godteri, og kan ikke akkurat starte noen slankekur mens jeg er gravid, så synes at maset er unødvendig. Bra at jeg ikke er alene
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #7 Skrevet 18. mars 2010 Ja, man skulle tro de trodde vi bare satt hjemme å spiste godteri hele døgnet! Men jeg spiser sunt og drikker kun vann. Prøver å holde et sunt kosthold for babyens skyld. Og nå begynner vekta å bevege seg opp igjen! Men tar det som et tegn på at babyen vokser og har det bra. Føler ikke selv at jeg har est ut noe i svangerskapet. Slanke meg kan jeg gjøre når babyen har kommet. Og gleder meg til å ha en å gå tur med:) Har rett og slett slutta å bry meg om alt maset til Jm. Hver bidige gang jeg er der så skal hu fortelle meg hva jeg skal spise, og prakke på meg oppskrifter med bare vegetarmat..=S Og dette skal hu kaste bort HELE timen på.. Bortkasta! Heldigvis går jeg til legen annenhver gang. Istede for kun jordmor:) - Hilsen trådstarter-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå