Gå til innhold

Noen som har vært på sykehuset for sjekk for hofteleddsdysplasi og kommet hjem igjen UTEN pute/skinne? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi var på helsestasjonen igår for en liten sjekk hos barnelegen. Hun sjekket hoftene hennes, og mente at det lå i grenseland (noe med en vinkel på 120 grader med beina når de lå i froskestilling).

Hun sendte henvisning til sykehuset så vi får kommet og tatt røntgen og fått en endelig avklaring. Har lest litt om dette på nettet, og kjenner jeg får litt hetta. Greit nok at det er bra at det oppdages tidlig og kan behandles relativt enkelt med pute/skinne, men det er jo ganske lang behandlingstid da! Og bare tanken på at lille aktive snuppa mi må pakkes inn i en pute døgnet rundt og ikke få lov til å ligge å sprelle og utvikle seg som hun selv vil skjærer meg i mammahjertet..

Leste også at de behandler ofte når det ligger litt i grenseland også. Derfor ser jeg for meg at det blir pute/skinne på oss, siden barnelegen reagerte og sendte oss videre.Så altså, er det noen som har kommet hjem igjen uten pute/skinne etter undersøkelse på sykehuset? Og sånn ellers,skulle det nå bli behandling, er det noen som har noen gode ord å dele?

Hun er litt over 3 mnd.

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+kian
Skrevet

Ja, her var hoftene hans helt fine :-)

Jeg brukte selv pute til jeg var 8 mnd gammel. Da jeg var 14 mnd gikk jeg uten støtte, så jeg vil ikke si jeg var hemmet sånn rent utviklingsmessig på grunn av puta. Det blir da folk av "putebarn" også, og de lærer seg å leve med den! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...