♥* attpåklatten-gutt♥* -09 Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Lurer på om det er flere som bruker kallenavn på babyen sin i tillegg til det vanlige navnet. Her hjemme går lillegutten under navnet " kveitebollen " fordi han har så gode runde kinn som han liker vi koser og susser på !!! Hva med dere andre ?? Bruker dette bare hjemme selvfølgelig og ikke ute blant folk..
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 He, he.. så søtt.. ) Jenta vår kalles lille høna mi.. Både v meg og pappan det forde hun klukker når hun prater.. ligger og lager lyder som høner gjør. Er så utrolig festlig.. Også når hun var nyfødt kaldte vi henne knirka.. Det forde når hun kom så skrek hun ikke, hun knirket.. Og det fortsatte hun med.. Og gjør det litt nå og.. Men det er vis hun koser seg.. Da knirker hun.. ÅÅÅÅÅH jeg er så glad i jenta mi!!!! De er så utrolig hærlige de barna våre. ) Heldige vi!
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Her er det flere navn, bl.a. Lubbestubben - han er jo så god og rund, og Ugla - han er så dønn nysgjerrig at hodet går omtrent helt rundt :-) Og så får han jo selvfølgelig høre at han er verdens fineste gutt ca. 70 ganger om dagen, da... Hehe.
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 Her går det i litt forskjellig, Snuppa, Frøken Dings, og Knirken blir vel mest brukt Aner ikke hvorfor, har bare blitt sånn
Marius og Jonas! Skrevet 10. mars 2010 #5 Skrevet 10. mars 2010 Her kalles gutta mine Bølla og Bolla! Storebror på 2,5 år er lang og slank, og veldig aktiv. Veldig utadvent og ikke redd for noe, derav navnet Bølla. Lillebror er 2 mnd, og allerede veldig rund, og derav navnet Bolla......
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 Jeg kaller han "lillemann" og "snuppen min":-) Og pappa'n bruker "pjokken":-)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 10. mars 2010 #7 Skrevet 10. mars 2010 Vi bruker noe så lite fantasifullt som lillemann og lillemor. På begge to brukte vi lang tid for å bestemme oss for navn, så mamma omtalte guttungenn for lillemann de første ukene, så ble han liksom bare værende lillemann. På lillefrøkna ble det bare sånn...
Gjest eelis+kian Skrevet 10. mars 2010 #8 Skrevet 10. mars 2010 Lillegutt og bollegutt, kaller jeg han. Han "het" Lillegutt i et par uker, før han fikk et ordentlig navn, så det henger på en måte igjen. Bollegutt fordi han er rundt som en bolle :-D
Studine mevik Skrevet 10. mars 2010 #9 Skrevet 10. mars 2010 Vi har mange navn på gutten vår. Blant favorittene er klumpen, bøllefrø og kålormen. Hvert enste kallenavn sier en del om han
kirsty*2barnsmamma Skrevet 10. mars 2010 #10 Skrevet 10. mars 2010 Jeg kaller henne gullet, fordi hun er gullet mitt :-) Min mann er engelsk og kaller henne munchkin (som i de små folkene i filmen wizard of oz).
Rampongi Skrevet 10. mars 2010 #11 Skrevet 10. mars 2010 Piraten går under navnet piraten på piraten også Ellers kaller jeg henne lille pusekatt når hun nettopp har våkna og tøysebeibin når hun tuller.
Sistah*G07*J09* Skrevet 10. mars 2010 #12 Skrevet 10. mars 2010 lille gull fordi jeg har ett stort og ett lite gull snorkfrøken fordi hu snorker så fælt tomininemor fordi storebror kaller henne for tominine (hun heter tomine) storebror går stortsett under navnet jespersen (heter jesper)
gutt060606&jente010110 Skrevet 10. mars 2010 #13 Skrevet 10. mars 2010 minste blir kalt "lille bille" pga storebror. hun heter vilde, og storebror har litt snakkeproblemer, så for han heter hun "bille"=) har vært slik siden hun lå i magen=) storebror bhar mange kallenavn...ene er "klompestomp" pga første gang jeg tok en tøybleie på han, så brettet jeg den feil, så hele stumpen hans ble bare masse rare klumper:P ellers er det bollefjes(pga store bollekinn) og gullet, vennen,gogutten osv=)
Rampongi Skrevet 10. mars 2010 #14 Skrevet 10. mars 2010 glemte å skrive hvorfor.. jeg drømmer om at hun skal bli en snill sjørøver når hun blir stor (så kan jeg leve ut mine drømmer gjennom henne haha) ellers strekker hun seg som en katt når hun nettopp har våkna og tøyser gjør hun jo dagen lang, så da så..
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 10. mars 2010 #15 Skrevet 10. mars 2010 Ja, hun har opptil flere kallenavn. Det ordentlige navnet er ikke helt klart enda, er vel litt derfor... Bolla mi-fordi dt var det jeg ble kallt under graviditeten, og det var jo hun som var selve bolla da Frosken-hun elsker å ligge i froskestilling Elsklingsongen-sier seg selv Geita-det kaller jeg henne når hun gråter skikkelig heftig, da høres hun ut som en geit Traktoren-hehe... hun høres aav og til ut som en traktor med motorstopp
Nordlandnøtta Skrevet 10. mars 2010 #16 Skrevet 10. mars 2010 Jeg har kalt gutten for Knerten.Han begynte å"smatte" med tunga, (pussig nok) ganske tidlig, så det var så gøy å si "Jeg heter Knerten jeg" og smattte med tunga slik gutten gjør.. Storesøster kaller han bare for "gulpegutten", fordi han gulper så mye.. Hun mener også at vi skal døpe han for gulpegutt...
alenemed1. ♥ Skrevet 10. mars 2010 #17 Skrevet 10. mars 2010 tulla mi kaller jeg for fugleungen min rett og slett fordi hun var så liten og alltid åpnet munnen som en fugleunge hver gang jeg kom borti ansiktet hennes. ( stakkar sultne bebisen min ) Hun gjør det fortsatt når hun er trøtt så kommer nok alltid til å kalle henne det
Tyra01 Skrevet 10. mars 2010 #18 Skrevet 10. mars 2010 Hihi, masse morsomme navn her! Vi kaller ham ofte for Pedersen, han heter Peder Ellers går det i marsipanklumpen (god og rund i kinna som vi også nusser masse på!), lille elskling og lille gullet. Morfaren kaller ham for Gnorren, er ikke helt sikker på hva det skal bety, men det er et kosenavn han har på ham når de "snakker" sammen
♥Bubble♥ Skrevet 10. mars 2010 #19 Skrevet 10. mars 2010 Kaller jenta vår for Bitteliten, det var det vi kaldte henne da hun lå i magen så det henger igjen ennå
Trultetryne Skrevet 11. mars 2010 #20 Skrevet 11. mars 2010 Snuppis Vet ikke hvorfor det ble sånn.. hehe.. og mat kaller vi puppis. Det går mye i -is-endinger her om dagen Noen ganger kaller jeg henne Tjukkebolla.. hihi. Hun er ikke så tjukk egentlig (ca 6 kg og 61 cm tenker jeg), men hun har de bollekinna og dobbelthake
Røver Nov 09 + ?? Skrevet 11. mars 2010 #21 Skrevet 11. mars 2010 Litt flaut, men han heter jo Kasper så når han har bæsja kaller vi han for Crapper. Og pipelort når han sutrer, skjønner at jeg må slutte med det her når han begynner å forstå hva vi sier. Hehe, hvis ikke går det i lillegutt, minsten, gullgutt.
lykkeligmor til to<3 Skrevet 12. mars 2010 #22 Skrevet 12. mars 2010 puppis og lillesnupp:O) fordi han er så glad i mat!!! Også gullet, litjmann osv...
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 13. mars 2010 #23 Skrevet 13. mars 2010 Sambo kaller både meg og vesla for Frøken Ellers kaller jeg henne for Tullerulla. Vet ikke helt hvorfor, men hun ruller jo mye rundt og rundt.
Gjest Kira06 Skrevet 13. mars 2010 #24 Skrevet 13. mars 2010 Datteren vår har et langt og tungt navn, så jeg kaller henne bare for Sjomsi eller Sjomsa. Dette fordi hun rett og slett ser ut som en sjomsi (hva enn det er... hihi!) De dagene hun er glad og fornøyd, så kaller jeg henne også Glise-Lise:) Far bruker konsekvent begge navnene hennes, foreldrene mine bruker kun det første navnet hennes, venninnene mine kaller henne KA (som er initialene hennes) og jeg sier Sjomsi. Stakkars jente, kommer til å vokse opp og bli like forvirret som sin mor:)
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 13. mars 2010 #25 Skrevet 13. mars 2010 Bulleklompen (sleng for bolleklumpen), for de gode runde bollekinna;) Broren på snart 3 år går og klyper minsten i kinna hvis vi ikke passer på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå