Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Piraten er sinna og sur om dagen. Hun skriker bare jeg går utav rommet. Det er ikke vondt/sulten-gråt, men kjedsomhetshyling tror jeg..

Hun spiser bra, både grøt og melk, det er mulig det er tenner på gang, men hun sover greit, så jeg vet liksom ikke helt hva som plager henne.

Hun er stort sett blid og fornøyd når vi er på barselstreff og andre sosiale ting, så jeg lurer på om hun kjeder seg. og det har jeg jo full forståelse for.

Vi bruker dagen på trilling, soving, spising, lek, lesing, synging, rulling, hopping og ren og skjær underholdning med kiling og tøys.

Men det er jo begrensa hvor mange timer vi orker å holde på sånn..

Noen som har forslag til ting jeg kan underholde henne med?

Før var hun flink til å ligge på matta si og pusle med lekene sine og det gjør hun også lenge om gang på morgenen, men når formiddagen kommer og resten av dagen har hun null tålmodighet og er suris til gangs. Hun sover mye, så jeg tror ikke hun er spesielt sliten heller.

hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er rart hun er sinna om du går ut av rommet. Hun har jo ikke utviklet objektpermanens ennå, så om du går ut av rommet "forsvinner" du. Dette er noe hun lærer etterhvert. Ikke alle som reagerer så mye, men nå er det jo slik at noen er mer var og følsomme enn andre. Hun burde tåle at du er borte et øyeblikk, men om du blir borte litt lengre ville jeg tatt henne med.

Om de kan kjede seg? Tja, de kan jo bli vant til et visst aktivitetsnivå. Så om hun er vant til å ha et høyt aktivitetsnivå vil hun kunne reagere på at det blir rolige stunder. Det er ikke din oppgave å aktivisere og underholde henne hele tiden. Hun må også kunne aktivisere seg selv, og det kan hun tydeligvis. Utnytt de periodene på dagen der hun leker fint selv, og prøv kortere økter ellers på dagen. At hun er sur kan jo også komme av at hun er sliten. Man kan jo bli sliten uten å være trøtt. Hva med å sitte å høre litt musikk eller synge litt og bare slappe av og kose litt. Om hun har mehov for mer eller mindre aktivitet må du nesten vurdere selv (vanskelig å vite hvor høyt aktivitetsnivået deres er sån generelt). Har ikke så mange andre råd enn at du får prøve deg litt fram og se hva som fungerer for dere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...