Gå til innhold

Utredning, andre runde: Helomvending!

Ele

Anbefalte innlegg

Heihei, meg igjen!

Jeg har jo allerede skrevet om min første møte med utredning her:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/141306129

Nå er jeg ferdig me alle blodprøver, har fått svar på hormonprøver og stoffskifte, alt normalt.

Jeg var jo misfornøyd med den forrige gynekologen min, selv om han skal være veldig flink, han var bare ikke veldig behagelig. Denne gangen fikk jeg en annen på samme klinikk. Det første kan konkluderte med var at mine 4 spontanaborter ikke var spontanaborter, han mente jeg ikke hadde hatt skikkelige graviditeter, men biokjemiske graviditeter. Det hadde jeg ikke hørt om før, ingen hadde noen gang nevnt det til meg! Men det betyr visst at d sannsynligvis var et befrukta egg, men at det aldri kom så langt som til å feste seg. Dette var visst gode nyheter, han sa det var bortimot 100% sjangs for at vi skulle klare å få et barn. CA 100%!!!! Hærreminhatt!!

Ellers utførte han en undersøkelse av livmorhula og en ultralyd. Livmorhula så normal ut, men jeg hadde visst veldig mange, men umodne egg, anyone else? Han sa at det betydde at jeg la på meg lettere enn andre (har jo alltid trodd det, men de fleste sier jo at det er bare noe lubbne mennesker liker å tro... :P ) og at det sannsynligvis var en fordel om jeg prøvde å gå ned bittelitt (0,5-1 kg i måneden), det er helt greit, that I can do! Det kunne visst også tulle med slimhinna i livmora, slik at egget hadde problemer med å feste seg, jeg skal tilbake neste uke, rundt eggløsning, for å sjekke tykkelsen på slimhinna da. Er den tynneren enn den bør være så var det visst noen tabletter jeg kunne prøve til å begynne med.

Alt i alt må jeg si at jeg er overraska og veldig håpefull!! Han regna med at vi ville å være gravid innen året var omme, JATAKK sier jeg bare! :D

Fortsetter under...

Å for en deilig beskjed å få!!! 100 % er jo så og si bombesikkert!

Og så godt at du fikk gå til en annen gynekolog. Måtte du be om det selv?

Fastlegen min stussa veldig på de prøvene som var tatt av meg og tok kontakt med "vår" gynekolog (om du husker meg: det var vi som hadde samme "koselige" gynekolog ;-) ), og da visste det seg at han ikke hadde foretatt noen full utredning, bare sjekka stoffskifte (som jeg av andre grunner allerede hadde fått sjekket hos fastlegen for en tid tilbake). Så mye for den utredninga liksom....

Men iallefall; gratulerer så mye med ny gynekolog som forhåpentligvis kan hjelpe dere fram til en liten huleboer tar plass i magen din - og holder seg der!

Lykke til!!

Jeg ba om å få bytte gynekolog ja, hadde nok ikke klart det uten mailen fra deg der du fortalte at din venninne nektet å gå tilbake til han, så TUSEN MILLIONER takk! ;) Skjønner ikke hva han andre der driver meg jeg, har veldig mer tro på han her, jobber på samme plass! Og håper han har rett! :D Og jeg håper alt står bra til med deg...? :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...