Gå til innhold

Dere som har / har hatt simo kombi...hvilket understell anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor ville du valgt standard - hva er bedre med det enn det vendbare?

Jeg skal kjøpe brukt, hvordan ser jeg forskjell på kompakt og standard understell på annonsene? (Om det ikke står nevnt)

Standard er bittelitt smalere og kortere enn vendbart.

Det er ikke alltid så lett å se forskjell men, et kompakt understell har ikke den stangen på hver side under varekurven(fra foran til bak). Det er for at det skal kunne bli minst mulig når det legges sammen

Her er to bilder der det viser:

Kompakt:

http://www.finn.no/finn/bap/viewimage?finnkode=21221693&reference=3/212/216/93_467129737.jpg&adheading=Str%F8ken+Brun+Simo+duo+2009+modell+med+sort+kompakt+understell+og+stelleveske&adTypeId=67&areaId=1410

Standard: http://www.finn.no/finn/bap/viewimage?finnkode=21276564&reference=4/212/765/64_-1050748977.jpg&adheading=Simo+Kombivogn&adTypeId=67&areaId=2651

Annonse

Vi har standard, og er kjempefornøyd!! Hadde overhodet ikke bruk for vendbart så lenge vi brukte bagdelen. Nå kan det hende at vi av og til snur sportsinnsatsen, men det er jo gjort med et klikk- vedder på det går fortere enn å skal begynne å snu på understellet..

Så synes jeg det ser finere ut, det vendbare blir veldig klumpete på siden..

Hadde standard sist, og skal ha det denne gangen også..

Lurte på kompakt understellet, men fikk høre (som skrevet tidligere her) at det er mye mer stivt.. Det kjente jeg også når jeg prøvde en vogn med kompakt i butikken her om dagen..

Har fått info fra ei som jobber på babyshop om at vendbart ofte blir ødelagt.. Jeg ser heller ikke behovet med vendbart, selvom mange gjør det.. Det er opp til hver enkelt tror jeg :)

Annonse

Det kompakte understellet kan man også kjenne igjen ved at hjulene "trekker seg sammen" når det slås ned og kommer nærmere hverandre - dette skjer ikke på standard understellet. I tillegg vil man ikke få stangen helt ned over vognen (på duo i alle fall) når man har standard understell og slår det sammen, men dersom man ikke har ekstremt dårlig plass i bilen vil dette normalt ikke spille noen rolle. Kompakt understell veier også mer enn standard og er litt vanskeligere å slå sammen synes jeg.

10:50 - for å ta vognen av understellet klikker du det av ved å trykke inn en knapp på hver side av sportsvogndelen samtidig. Disse sitter i enden av håndtakene og har en rød farge på min 2009-modell. På duobager sitter disse rett under den øverste kanten.

Nå har jeg bare duovogn, men såvidt jeg vet er det ingen festemekanisme for bagen som ligger inni sportsdelen på kombivognen - denne dyttes inni kalesjen, og enden vil hvile mot benstøtten på sportsunderstellet slik at den skal være relativt enkel å "nappe ut" når man skal ta den med seg - men det kan godt hende at jeg tar feil. Kanskje du kan ringe Simo og høre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...