Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #1 Del Skrevet 10. mars 2010 Hei alle sammen! Må bare få ut litt gruff, innspill og kommentarer tas imot med takk:) Jeg går i et vikariat nå, som er ferdig 1.sept. Jeg trives ikke i det hele tatt, måten å arbeide på her passer meg ikke, og jeg føler meg overhode ikke produktiv eller at jeg får brukt utdannelsen min. Derfor begynte jeg å søke jobber igjen for en mnd siden. For litt over en uke siden fant jeg ut at jeg er gravid (er nå i uke 6). Jeg strever veldig om dagen med tanken på å holde graviditeten skjult for potensielle nye arbeidsgivere, samtidig som tanken på å "holde ut" i den jobben jeg har nå er uutholdelig. (dette blir et veldig sytete innlegg, det er jeg klar over). Arbeidsplassen er inneffektiv, grodd fast i gamle mønstre, jeg har forsøkt å komme med forslag om endringer, men blir møtt med at "vi gjør det sånn som vi alltid har gjort det". Det er ørten kokker, og bare kaos. Jeg har fått altfor lite arbeidsoppgaver, og ber stadig vekk om nye. Det har blitt så ille at jeg "sparer" på oppgavene mine, slik at de skal vare lengst mulig... Fordelen med å gå vikariatet ut, er at jeg har termin i starten av november, og det betyr at jeg kan begynne permisjonen rett etter at vikariatet er ferdig, for så å søke ny jobb i permisjonen ("mister" dog 5 uker permisjon som jeg skulle ha hatt etter at barnet er født). Jeg visste ikke at jeg var gravid da jeg startet prosessen med å søke ny jobb. Og nå mister jeg litt motet. Er redd for å føre arbeidsgiver bak lyset. En annen ting som er verdt å nevne er at jeg søker doktorgradsstipentiat, de er som regel 3 års-engasjement. Jeg kommer ikke til å opplyse om graviditeten før jeg er helt pokka nødt til en potensiell arbeidsgiver, rett og slett fordi jeg er redd det blir vanskelig. Jeg og sambo har også snakket om muligheten for at jeg kun tar ut den permisjonen som mor må ta ut og han resten om jeg skulle være så heldig å få en stipendiatstilling, slik at jeg blir minimalt borte. Har noen erfaring med svangerskapspermisjon og doktorgrad? Hva med når man i doktorgraden kan risikere å jobbe med fosterskadelige stoffer, da må man jo si ifra med en gang, også blir man nødt til å få andre oppgaver.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141563461-trives-ikke-i-vikariat-har-igjen-6-mnd-1-12-mnd-senere-har-jeg-terminlitt-langt/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå