Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 dette er min historie.. jeg fikk positiv graviditetstest 16 februar på forventet menstuasjonsdag.. ut i fra siste mens første dag alså 19 januar ville jeg i dag da vært 7+1 uker på vei.. har blødd mye og var på ultralyd i går hvor jeg så et hjerte som slo og legen målte embryoet til å være 6+1.. det er der det kræsjer... jeg og min samboer hadde sex siste gang natt til 4 februar.. og han dro på jobb.. så vi har ikke hatt sex siden da.. MEN, jeg var ute på byen og drakk lørdagen den 6, drakk mye å husker ikke hvordan jeg kom meg hjem.. eller det vil si.. har fått nøstet opp at jeg skilte lag med en jeg gikk sammen med rett nedi veien her.. og det som slår meg, har jeg vært utro på vei hjem uten å huske det? jeg våknet hjemme, på badet i joggeklær.. med låst dør.. vet jeg ikke hadde sex med han jeg gik sammen med.. men hva gjorde jeg resten av veien hjem? hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg ikke tenkt tanken en gang.. men nå er jeg det, og jeg klarer ikke helt få det til å stemme med antall uker jeg er på vei... noen som har råd? ett eller annet??? har begynt å tenke tanken på abort.. pga at jeg plager meg selv slik med tanken på å føde et barn som ikkje er samboeren min sitt.. det ville ha ødelagt både mitt og hannes liv
prinsessemamma2010 Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Hei... Forstår at dette kan være veldig vanskelig for deg.. Men de tidlige ultralydene kan være litt feil. Alle barn vokser forskjellig de først ukene så du kan være litt lenger eller litt kortere på vei enn det du tror. Har du vurdert å vente litt å bestille ny ultralydtime når du er 10-11 uker på vei? Og høre om de forsatt er sikker på det de sa sist du var der da.. Da har du jo forsatt tid til å ta abort hvis du ønsker det etter ultralyden... =)
håpet omden lille... Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Forresten, sædcellene kan overleve i opp til 6-7 dager! Så selv om dere hadde sex 5-6 dager i forveien kan selve befruktningen ha funnet sted senere for den skas skyld! Og forresten uansett hvor full en er så ville du ha husket at du hadde sex med en annen fyr, noe jeg tviler på når jeg leser din historie. Så jeg ville ha slappet helt av og nyt graviditeten, for jeg tror at det er samboeren din som er far til ungen!!!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Hei Nei, her er det nok nervene som spiller deg et puss Du hadde nok merket noe hvis du hadde hatt sex med en eller annen (hvem det nå enn skulle være?) Du hadde nok følt noe nedentil og du hadde nok helt sikkert ikke kledd på deg igjen siden du var så beruset. Ta det helt med ro. Det at legen mener det er en uke i forskjell betyr ingen ting, det betyr bare at embryoet kan ha vokst litt fortere, eller at sædcellene har levd en stund inni deg før egget ble befruktet. En slik antagelse av hvor langt en er på vei varierer ofte i løpet av svangerskapet, for det går ut fra hvor mye fosteret har vokst, det går ikke ut fra den faktiske alderen til fosteret. Ta min situasjon f.eks. Jeg ble gravid med prøverør, der blir jo befruktningen skjedd like etter egguttak, så vi vet jo helt nøyaktig hvilke dag (og time) befruktningen skjedde på. Men like vel ble fosteret "eldre" da vi var på ultralyd. Så selv om vi som er gravid ofte vet når EL er og når vi hadde sex, så er det ikke det en lege ser på når han fastsetter hvor langt en er på vei, han ser kun på fosteret. Så ta det med knusende ro og kos deg glugg hjel med magen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå