Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 kommer d med en gang, eller kan d ta en uke el to??? er nervøs for at 2.man også er kolikk-barn...:/ Satser på at d går bra denne gangen...!
Lova80 Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Med min datter kom det ved uke 2-3.... Så om du bikker uke 3 denne gangen og barnet ikke har noen tegn på kolikk, tror jeg du slipper unna!! Tvi-tvi...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Med førstemann merket vi det fra dag 2. Andremann fikk det ikke før hun var nesten 3 uker.
nina har ei lita jente Skrevet 13. juni 2010 #4 Skrevet 13. juni 2010 min lille startet allerede ag 2 på sykehuset..
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 20. august 2011 #5 Skrevet 20. august 2011 Min var nesten tre uker. Det vanligste er mellom 2 og 4 uker.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2011 #6 Skrevet 31. august 2011 Hei. Det merker man ganske snart etter fødselen. Tenkte ikke noe over at det var kolikk før ca 3 uker etter fødselen, men når jeg ser tilbake på det i ettertid startet det hele ca 3 dager etter fødselen med min baby. Det gav seg ca 6 uker etter fødselen.Min sønn er nå 6 mnd, men vi er usikre på om det har vært kolikk eller melkealergi gutten har hatt. Da vi skiftet til morsmelkerstattning fri for melkeproteiner ca 6 uker etter fødselen var det slutt på skrikingen også:-)
Zabina Skrevet 9. september 2011 #7 Skrevet 9. september 2011 min fikk etter ca 3 uker! er også gravid med nr 2 og livredd for at nr 2 også skal ha det. Er det vanlig at nr 2 også får, eller er det maks uflaks??
Nithuviel Skrevet 17. januar 2012 #8 Skrevet 17. januar 2012 Mini her kom ut med kollik. Urolig fra dag 1
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 14. april 2012 #9 Skrevet 14. april 2012 Førstemann begynte å gråte non-stop 12 timer etter fødselen. Hun hadde både kolikk og Kumelkprotein-intoleranse. Med andremann merket jeg at han ble stadig mer sutrete og vanskelig å roe etter hvert, men ingen tegn til vondt i magen eller slik som storesøster hadde. Han hadde "bare" kumelkprotein-intoleranse, men langt mildere grad enn storesøster. Jeg kuttet ut melken i eget kostholdet så kunne jeg amme uten problemer. Lykke til. Håper lillegull ikke har kolikk!
Plutselig_gravid Skrevet 14. april 2012 #10 Skrevet 14. april 2012 Førstemann hadde kolikk. Var innlagt i 7 dager etter fødsel og det var ikke tvil om at han hadde kolikk allerede da. Tror de var glad da vi ble utskrevet sånn som han illskrek Han hadde kolikk i veldig sterk grad. Illskrek og vrengte seg i bue i 10-12 timer i strekk - hver eneste dag. Kunne stille klokken etter han. Viste seg etter hvert at han hadde melkeintoleranse og refluks. Nr 2 sov opp til 22 timer i døgnet de første månedene og skrek aldri LUKSUS Nr 3 slet litt med magevondt men det var fordi hun svelgte mye luft når hun drakk. Vil ikke kalle det kolikk.
me_87 Skrevet 25. mai 2012 #11 Skrevet 25. mai 2012 Her begynte kolikken ca etter en uke,å ga seg når han ble 3 mnder.
stellemappe Skrevet 13. juni 2012 #12 Skrevet 13. juni 2012 Mn erfaring er at kolikk kan være andre ting enn det man kanskje tenker på med en gang. Min sønn hadde melkeallergi- skulle gjerne funnet det ut tidligere! Neste gang skal jeg skrive ned alle symptomene, så jeg kan se mønsteret litt fortere(håper ikke det blir noe selvsagt..). Anbefaler 'Barnets helsebok'- det er en slags logbok,skrevet av lege, der man kan skrive ned sånne ting og som inneholder litt tekst om ulike sykdommer også,). Kan ihvertfall bestilles på nett.
me_87 Skrevet 16. juni 2012 #13 Skrevet 16. juni 2012 Når min hadde kolikk så prøvde jeg faktisk å kjøpe en mormelkerstatning for babyer med melkeallergi,men her hjalp det ikke i det hele tatt. Men kan være veldig lurt å prøve å finne ut om barnet har det ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå