Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Noen som vet sånn ca hva de skal ha? Enkelte ganger spiser han bortimot 150 ml til ett måltid. Og nå er vi helt på utur med mat og tid, siden han spiser så forskjellig. Og han virker veldig urolig, kan virke som han har mageknip, men han har helt grei avføring flere ganger i døgnet. Lar han styre matingen mye selv, men blir litt frustrert når han vil ha mat så innmari ofte, og er en del sutrete. Og jeg er redd jeg forer han for mye, men han virker jo som om han er sulten. Noen ganger er jeg usikker på om han har knip istedenfor å være sulten. Jeg skulle ha visst dette ettersom han er nr.4, men begynte ikke så tidlig med mme med de andre. Noen som har en oversikt over hvor mye de små egentlig skal ha i døgnet?
Gjest Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 På sykehuset fikk vi beskjed om at han skal ha ca 15% av kroppsvekten sin. Min lille er 6 uker å får ca 15% av kroppsvekten. det vil si han veier nå ca 4600. Da tar vi 4600x0.15=690 Vi fordeler dette påca 6 måltid til dagen Altså får han ca 120ml (litt mme og litt mm på flaske) Han sover hele natten å det er ett tegn på at han iallefall får nok mat. Men har her virker også som om han har en del knip. Men har hørt at d kan være fordi han får NAN som mme. Skal prøve hipp etter denne posen er tom. Har hørt at nan er ganske hardt for magen...
Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 10. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2010 Tusen takk for svar! Er usikker på hvor mye gutten min veier nå. Men skal til helsestasjonen på fredag, så skal veie han da. Men han veier nok ikke like mye som din, tipper maks 3600. Vi gir også NAN, kanskje det er det som gjør at han har mulig knip? Får høre om råd på helsestasjonen hva de mener. Får vel bare la han spise som han vil frem til da.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 Barn som får MME skal ikke drikke mer enn 1 liter pr. dag. Det kan da overbelaste nyrene.
Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 10. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2010 Ja det har jeg også hørt. Derfor er jeg redd for å gi han for mye...
Rampongi Skrevet 11. mars 2010 #6 Skrevet 11. mars 2010 Prøv å bytt merke. Mange unger reagerer på nan. Kanskje metter hipp eco 1 litt mer enn nan. Vi brukte hipp eco 1 til piraten og jeg synes hun innimellom drakk mye. Men var aldri opp i mengdene du skriver om her nei. Hun har først nå i en alder av 6 mnd starta å drikke 150 ml per måltid. Hun drakk vel hver tredje time på den aldern og kanskje oppmot 70 ml hver gang. Lykke til!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 11. mars 2010 #7 Skrevet 11. mars 2010 jeg har nå mitt andre flaskebarn, og fikk første gang beskjed på sykehuset å gi 15 % av fødselsvekta.det gikk IKKE bra.jenta mi trengte mye mer, og etter 3 uker med skriking ga jeg henne så mye og ofte hun ville..det stabilliserte seg etterhvert.får de for mye, gulper de det opp igjen, sa hs til meg;-) med nr 2 sa de på sykehuset(fredrikstad første gang, denne gang ahus) at han skulle få så mye han ville.i motsetning til jenta mi klarte han seg med mat hver 3-4 time, men drakk rikelige mengder...drakk hvertfall 150 pr flaske ved 2-3 ukers alder;-) begge roet ned inntaket etterhvert, men startet med grøt ved 3.5 mnd fordi de drakk over 1 liter i døgnet.jenta mi var langt under snitt i str, og gutten min helt gj,snittlig. jeg har brukt nanha1 på apoteket, fordi den er mer skånsom for magen. du kan jo teste denne(litt dyr), eller at annet merke..men det er uansett vanlig at de har mageknip innimellom når de er så små;-/ ble litt langt, men... lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå