Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter har hatt hormonutslett i ansiktet i ca 3 ukers tid nå, begynner så vidt å bedre seg nå ( men er fortsatt ru og nuppete her og der). Øreflippene hennes har til tider vært såre, væsker noe og det danner seg no gul tørre partier. Legen sa (under 6 ukers kontrollen) at det var bare å smøre inn med litt olje og at det gir seg av seg selv. Men nå etter to uker har det blitt verre! Noen med erfaring og råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.....og i kveld har det blitt verre, det væsker kraftig både inni og rundt øret! burde jeg kanskje kontakte lege? men det er vel ikke så mye man kan gjøre når hun er så liten?...Noen med lignende erfaring??

Skrevet

Sønnen min har hatt samme problem, har eksem som skorper seg litt inni øret. Han har tidligere vært plaget med enkelte slike "flekker" i kinnene også. Jeg dro i allefall til legen, han hadde på et tidspunkt flekker også i pannen - og fikk Locoid kortisonsalve til å smøre på. Legen hadde ingen betenkeligheter med å skrive ut kortisonsalve, selv om lillemann da var "kun" to og en halv måned. Nå er han syv, er mye mye bedre av eksemen og vi smører fortsatt salve innimellom, men kun ved behov :)

Skrevet

Takk for svar....tenkte jeg skulle vente og se til over helgen, og dra til legen da om det ikke er bedre. Høres tidlig ut med kortison allerede, men legen vet vel best! Håper bare hun ikke plages så alt for mye med det selv, for det ser vondt ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...