Gå til innhold

Bæreanordninger for store mager?

Anbefalte innlegg

Jeg har ei lita tulle på 6 uker som liker mye bedre å bli bært enn å ligge i vogge/vippestol/vogn og når samboeren er på jobb betyr det at det er fint lite man kan få gjort. For å spare armene litt og kanskje også få LITT mulighet til å gjøre ett og anna så har jeg begynt å vurdere hjelpemidler.

Samboeren ønsker seg en BabyBjørn, men jeg ser for meg at den blir liten/feil til meg. Jeg er størrelse 52/54 i overkroppen, har en stor, myk mage... Nå når ho ligger med ansiktet inn mot brystet mitt så fungerer vel kanskje det meste, bare det blir stort nok. Det jeg ser for meg som problem og ønsker å høre deres erfaringer med er når de blir større og vil sitte forovervendt.

Tar også imot andre tips, erfaringer og ideer når det gjelder bæring med stor mage. :-)

Fortsetter under...

BabyBjørn er feil for barnet og bør uansett aldri brukes, tynn eller ei!

Barnet henger etter hoftebeina noe som gjør belastningen på barnas hofter feil hvilket igjen kan føre til feil i utviklingen av skjelettet til barnet.

Jeg er som deg, sikkert enda større. Bruker 56 som regel i alle klær. Jeg bestilte en mei-tai! Et ergonomisk korrekt bærsjal. Men jeg bestilte det etter mål på www.tettitett.com

Bare gå på der det står kontakt, og skriv litt mail med dama. Hun er kjempekoselig. Tror båndene på min meitai er 2 meter omtrent. Da fikk jeg i tillegg velge farge og stoff.

• 2 uker senere...

Jeg brukte ergo bæresele på ryggen. Barnet kan kun sitte med magen mot ryggen (mage mot mage eller mage mot siden din), men sitter veldig godt og etterhvert som barnet blir eldre får det bedre utsikt fremover. Jeg brukte den kun på ryggen min da jeg følte det var lettest og barnet var mindre "i veien".

Jeg sluttet å bruke den når gutten ble 2 år. Jeg kjøpte med ekstra lengde på magebelte for jeg var redd for at jeg ikke klarte feste den rundt magen, det brukte jeg aldri. Jeg var da størrelse 52/54 og den passet fint uten noe ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...