Gå til innhold

Kan man gi vanlig Otrivin nesespray til baby på 8 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby saltvann har NULL effektig. Har gitt henne det flere ganger, men løsner ikke opp noe som helst. Møkkaspray!! Jenta mi er dønn tett å bare hyler, får ikke sove!! Noen som vet?

Fortsetter under...

Skrevet

Nei nei. Prøv med en nesesuger, fåes kjøp på apoteket.

Skrevet

Du kan gi Rhinox nesedråper 0,1 mg/ml.

Nesespray finnes kun fra ett år og oppover.

Skrevet

Nesesuger funker ikke! Ikke litt engang!! skjønner ikke vitsen med å kjøpe alt dette som har null effekt.

Skrevet

NEI! Voksenutgaver av nesespray inneholder store doser med virkestoffer som er skadelig for babyens slimhinner, og siden nesegangen går rett opp til hjernen kan farlige stoffer vandre dithen.

Bruk saltvann for å løsne opp, bruk deretter nesesug for å fjerne snørr/slim. Det er det beste for barnet ditt. Før barnet fyller 3 år er det kun saltvann som skal brukes med mindre legen skriver ut noe annet. Hvis du ikke har nesesuger, så bruk en liten slange og sug med munnen din:)

Annonse

Skrevet

kan jo hende at du ikke gjør det rett med nesesugeren? Jeg fikk det ikke til, men fikk tips om å klemme igjen det ene neseboret mens jeg brukte den, og plutselig fikk jeg det til.. Kan jo være det som gjør at du ikke får noe effekt av den?

Skrevet

Her har vi hatt 100% suksess med saltvann og nesesuger :-) Hadde en nesesuger jeg kjøpte fra www.alexi.no - den var dritdårlig, ble kastet. Fikk tips om å kjøpe den som selges på apoteket - den er virkelig super og gjør jobben sin!

Skrevet

Hvis du vil ødelegge slimhinnene til babyen din kan du bruke det, men regner med du ikke vil det...

Man skal absolutt ikke gi otrivin til babyer, heller ikke barn. Om babyen er veldig tett, bruk saltvannsdråper, ha det skikkelig kaldt på soverommet og hev senga slik at hodet til babyen ligger høyere.

Skrevet

Finnes noe som heter Otribaby,den skal funke.Skal gjøre at det løsner..det gjør det iallefall på våres på 6 mnd.Saltvann..sprut i og hold for neseboret i det baby puster innover..funker som fy hos oss.

Skrevet

otribaby er saltvann..

Skrevet

Har jo skrevet at Otribaby er saltvann :-)

Skrevet

Spør om å få kjøpe et jordmorsug på apoteket.

Spray først med saltvann,vent 10 min og sug.

Funker som bare juling!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...