Gå til innhold

Trenger tips til hva vi kan kjøpe i dåpsgave til lillegutt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i ferd med å planlegge dåpen til lille. Jeg hadde planer om å male en barnestol med navn og fødselsdato som han skulle få av oss, men har innsett at jeg ikke har sjans til å få til det. Jeg vet at han får tinnfat av mormor og gyngehest av en av fadderne, så det er uaktuelle gaver fra oss...

Noen som har tips til meg?

Hva gir dere barna deres til dåpen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi satte inn penger på konto til han vi :)

Men f.eks tripp-trapp-stol er jo fin dåpsgave.

Skrevet

Er det vanlig at lille får gave av foreldrene til dåpen? Det var aldri et tema her...

Skrevet

Hva med kunst, et vakket bilde kjøpt på et galleri.

Skrevet

Vi ga ikke dåpspresang til vår lille. Det var ikke et tema her i gården heller.

Gjest Kira06
Skrevet

Jeg synes også det var vanskelig, men fant en idè jeg synes var god. Etter dåpen samlet jeg inn bildene alle gjestene hadde tatt, og lagde en fotobok fra dåpen. Denne kan du ha både bilder og tekst i, så jeg synes det ble et fint minne.

Skrevet

Det var ikke noe tema med førstemann, og hadde ikke tenkt det denne gangen heller. Men om dere vil gi noe er det jo kjekt om det er noe de kan ha en stund. Smykker er noe de fleste får uansett, men hva med noe sølvtøy? Feks finnes det myr fint barnebestikk i sølv, så kan man gravere inn navn og dåpsdato.

Skrevet

Vi har heller ikke gitt gaver til babyen vår, det var heller ikke et tema her. Vi laget til selskap, kjøpte kjolen osv... så det er jo på en måte gaven det :-) Og så setter vi av litt av barnetrygden hver måned.

Skrevet

Vi tenkte heller aldri at vi skulle kjøpe gave. Kjøpte også kjole, og så var det selskap. Han fikk for det meste penger som er satt på konto til han. Sa vi ønsket det til han, og ikke sølvskje etc, det blir bare liggende å støve i en skuff..

Skrevet

Vi tok dåpsbilder hos fotograf + laget en dåpsbok (gjestene skrev hilsener under dåpen, limte senere inn bilder) to gode minner til den lille. :)

Skrevet

Det er kanskje en litt snodig gave, men vi skal kjøpe et tre vi. Det skal vi plante på gården til besteforeldrene. Planlegger allerede å ta bilde av henne foran treet en gang i året.

Man trenger jo ikke ha en gård eller hage for å gjøre dette. Treet kan man jo plante hvor som helst :-)

Skrevet

Vi kjøpte en slik tinnfat (?) som vi graverte inn navnet hans, vekt og lengde, fødselsdato, dåpsdato osv. Med bilde i midten.

Synes det er fint å ha kjøpt noe til de selv jeg, et varig minne fra mor og far!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...