Gå til innhold

Trenger hjelp til å skrive en super jobbsøknad til en jobb jeg såååå lyst på, her er et utkast, kom med tips og råd:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg viser til deres annonse på finn.no den... og tillater meg å søke på stillingen som økonomimedarbeider.

Jeg er ei positiv og humørfylt jente på 25 år som har kjempelyst å jobbe hos dere. Jeg er fortiden i foreldrepermisjon fra stillingen min som xxxxx(stilling) i xxxxx (firma). Nå som tiden nærmer seg for og tilbake i jobb, kjenner jeg at det er på tide med nye utfordringer. Jeg har lært utrolig mye i min nåværende jobb, om innkjøpsprosessen, fakturakontroll og kostnadsføring mot avdelinger/prosjekter. Jeg har vært en del av et firma i rask vekst og tatt stor del i opplæring av nye ansatte. Jeg trives kjempegodt når jeg får jobbe med økonomirealterte oppgaver, jeg har god tallforståelse og setter meg lett inn i nye systemer og arbeidsprosesser. Jeg er nøyaktig, strukturert og effektiv.

Det som er viktig for meg i en ny jobb er faglige utfordringer og muligheten til å få brukt seg selv. Jeg trives godt med rutinearbeid så lenge det er varierte oppgaver og jeg får noe å bryne meg på innimellom. Et godt arbeidsmiljø har alt å si. Det å ha hyggelige og flinke kollegaer rundt seg, ledere som er flinke til å gi både ros og konstruktiv kritikk gjør at jeg gleder meg til å gå på jobb.

På fritiden tilbringer jeg min tid sammen med familien og venner. Jeg elsker å ut å leke sammen med barna mine, skiturer om vinteren og skogsturer og bading om sommeren.

Jeg får ikke til å skive noen avslutning på søknaden så trenger litt tips der, ellers fyr løs med tips og forslag til omfomuleringer, har ikke skrevet søknad på 5 år så er ganske rusten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriver bare om littegrann jeg, legger til noen kommaer her og der, lager litt flere avsnitt, og gjør det hele enklere (bedre, kjekkere) å lese :)

Jeg skrev faktisk en jobbsøknad selv for en time siden :)

Lykke til forresten!

Jeg viser til deres annonse på finn.no, den... og tillater meg selv å søke på stillingen som økonomimedarbeider.

Jeg er en positiv og humørfylt jente på 25 år, som har kjempelyst til å jobbe hos dere. Jeg er fortiden i foreldrepermisjon, fra stillingen min som xxxxx(stilling), i xxxxx (firma).

Nå som tiden nærmer seg tilbake i jobb, kjenner jeg at det er på tide med nye utfordringer. Jeg har lært utrolig mye i min nåværende jobb, om innkjøpsprosessen, fakturakontroll og kostnadsføring mot avdelinger/prosjekter. Jeg har vært en del av et firma i rask vekst og tatt stor del i opplæring av nye ansatte. Jeg trives kjempegodt når jeg får jobbe med økonomirealterte oppgaver, jeg har god tallforståelse, og jeg setter meg lett inn i nye systemer og arbeidsprosesser. Jeg er nøyaktig, strukturert og effektiv, og det vises på arbeidet mitt.

Det som er viktig for meg i en ny jobb er faglige utfordringer, og muligheten til å få brukt mest mulig av seg selv. Jeg trives godt med rutinearbeid, så lenge det er varierte oppgaver, og at jeg får noe å bryne meg på innimellom. Et godt arbeidsmiljø har alt å si for meg. Det å ha hyggelige og flinke kollegaer rundt seg, og ledere som er flinke til å gi både ros og konstruktiv kritikk, gjør at jeg gleder meg til å gå på jobb hver dag.

På fritiden tilbringer jeg min tid sammen med familien og venner. Jeg elsker å gå ut og leke sammen med barna mine, gå på skiturer om vinteren, og skogsturer og bading om sommeren.

(Tror ikke du trenger så mye mer til avslutning jeg?)

Håper på positivt svar!

Mvh.

deg :)

Skrevet

hei du:)

Hadde først ikke tenkt å skrive noe…… men jeg leser en del jobb søknader hver dag og har gjort det i 7 år ( eier og driver et bemanningsbyrå)

En søknad skal ha en agenda og det er å overtale/betrygge den som skal lese den at du har det de kikker etter.

mitt tips till deg vil være å svare på stillings utlysningen. Ser at det er en stilling som økonomiarbeider

da bør du skryte av din kompentanse innen dette feltet som f.eks

hvor mange år du har jobbet med økonomi

hvilke data/regnskapsprogrammer du har benyttet

hvor systematisk og nøyaktig du er ( to egenskaper som er svært viktig i din jobb:) )

Du skriver jo dette og det er bra.

Du trenger ikke å skryte av at du har vært borte fra jobb et år i permisjon, du står i stillingen og trenger ikke å nevne noe annet.

Gi en god begrunnelse for hvorfor du søker stillingen og hvorfor du ønsker å slutte i din nåværende jobb.

Nevn hvor lang oppsigelse du har.

Og fortell din mulige fremtidige arbeidsgiver hva de kan forvente dersom de ansetter akkurat DEG.

En slik jobb vil det være mange søkere til, og det er svært mange som skriver om at de er blide og humørfylte, og glad i skogturer og elsker utfordringer:)

Bruk og gjenta ord og utrykk som det spørres etter i annonsen, tenk at de skal lese gjennom mange søknader gjør kompetansen gjenkjennbar

lykke til:)

Skrevet

Jeg har lest mange søknader i min jobb og synes desverrre din var litt kjedelig, tror den forsvinner i mengden. Du har dessuten flere skrivefeil med og/å, men de ble rettet i første svaret du fikk her.

Anonyme som jobber i bemanningsbransjen ga deg noen gode råd her, prøv å følge dem. Skriv en søknad som ikke er lik alle andres.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...