Gå til innhold

Pedagogisk leder i barnehagen - skal de/burde de være i 100% stilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på regelen for peagogisk leder i barnehagen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen regel for hvor liten stillingsprosent de kan ha. Vet om flere førskolelærere/ped.ledere som har 50%, 80% og 100%. Enten så får de dekket opp resterende av en førskolelærer eller så får de inn vikar (og da er det som regel en av de faste andre på avdelingen som inntar dispensasjonen, og vikaren blir den som er for den på disp).

Skrevet

Det skal altså til enhver tid være en ped leder på avdelingen - altså en førskolelærer?

Skrevet

Det kan søkes om dispensasjon - men Utdanningsforbundet og de ansatte i bhg vil aller helst ha dekket opp med en førskolelærer, men av og til får man ikke det til.

Skrevet

Ikke hele dagen nei. Hvis en førskolelærer har 100% stilling jobber de alikevel ikke 52,5 timers abreidsuke(som da ville vært tilfelle i vår barnehage). Så selvom om førskolelæreren har 100% stilling så for h*n jo ikke vært på avdeingen hele dagen.

Skrevet

Nei, ikke hele dagen:)

Hmmmm...

Tror jeg skal sende en mail til Kanvas i morgen!

Skrevet

Det finnes ingen regel som sier at en ped-leder SKAL jobbe 100%. Da kunne ikke jeg ha jobba i det hele tatt under svangerskapet iallefall ;)

Er ikke alle som ønsker 100% jobb heller, og det må man jo få lov til :)

Men det dekkes jo opp med en vikar. Men om den vikaren er pedagog, er en annen sak.... Det er ikke alltid man får til..

Men selvfølgelig - en ting er at man BURDE jobbe 100%, for det er vanskelig å ha oversikt over alt når man ikke jobber fullt..

Men du lenger opp her som snakket om 52.5 ukers arbeidsuke: Jobber du over 10 timer om dagen?? Jeg som ped.leder har 37.5 times arbeidsuke, og av de timene har jeg 4 timer ubunden tid som går til planlegging. Da er jeg IKKE tilstede i bhg. (hadde vi hatt egnede arbeidsplasser hadde jeg nok sittet der og planlagt jobben..) Assistentene jobber også forøvrig 37.5 timer i uka ;)

Skrevet

Ups, sorry, tenkte helt feil ang de 52.5 timene ;) Beklager :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...