Gå til innhold

mistet for 4 gang siden januar 2009...hjelp?

arti78

Anbefalte innlegg

begynte å bød i morres, panikk og fikk ul time klokka 15. ingen hjerte som slo, så ahus i mårra kl 12.

Dette er 4 gang siden januar 2009.

fant ikke noe på blodprøvene annet enn leiden mutasjon,som gjorde at jeg fikk Klexane denne gang.

hva kan jeg forvente av hjelp neste gang? (vist jeg orker å poøve igjen da)

trenger noen positive ord....

Fortsetter under...

Hei arti78

Så trist å høre. Det gjør så vondt så vondt. Hvor langt var du på vei?

Jeg har også Leiden mustasjon, og har vært gjennom 3 graviditeter etter utredningen med både Fragmin sprøyter og Trombyl uten at det har hjulpet. Har mistet i uke 5-7 alle 3 ganger. Etter å ha mistet 6 ganger kan man vel trygt si at jeg har mistet litt motet. Men jeg skal forsøke en gang til...

Om jeg blir gravid igjen skal jeg bruke prednisolon (kortison), crinone og Trombyl (blodforynnende medisin)... Prednisolon behanligen går under tanken om at man har et overaktivt imunforsvar og at "killer cells" i livmoren støter bort forsteret. Dette er veldig nytt, og ikke ferdig forsket på. Derfor heller ikke så mange leger skriver ut dette/vet om det. Fins en lege i Bergen som skriver ut dette. Les Uglemammas innlegg! Jeg bor i Stockholm og min utredningslege er en av få her som skriver ut dette.

Jeg kommer også til å begynne hos akupunktør i god tid før neste "runde" for å se om det kan hjelpe.

Jeg vet hvor fryktelig vondt det gjør og vil gjøre en stund fremover, men jeg håper du finner motet og viljen til å forsøke igjen.

Stor trøsteklem fra

10+3 i dag, så hjerte slo 7+2....

Fatter ikke hvordan jeg skal komme igjennom dette denne gangen!

jeg bor i akershus.. har en veldig grei gyn. men vet ikke hva han eventuelt vil gi meg. han var så sikker på at klexane skulle holde og det gikk jo bra helt til i dag, kom lenger nå enn tidligere,men det hjelper så lite...

Gruer meg til sykehuset i morgen.. vet ikke om det blir utskraping eller medisinsk heller... kroppen har ordna alt selv de 3 andre gangene, men da i uke 6....

vet at hcg henger lenge i kroppen min å... har du vært sykmeldt eller i jobb etter dine sa og når du har blitt på vei igjen?

Hvilke utredninger har du fått?

Jeg har bare hatt ul og blodprøver...

Ikke rart du er langt nede nå. Så langt på vei har man jo fått opp håpet om at det går bra.

Jeg mistet for 3 uker siden. Men man plukker seg opp igjen, men det tar tid. Håper du kan gi deg selv litt tid!

Jeg har hatt to utskapninger , en medisinsk, og tre der kroppen har fikset det selv. Hadde en MA i uke 14, etter å hatt bra UL i uke 12. Da var jeg veldig langt nede. Sykmeldt i 2-3 uker og gikk til samtaleterapaut på sykehuset. De andre gangene har jeg kanskje vært borte fra jobb i 1-4 dager. Det har også vært fordi jeg har blitt "gal" av å gå hjemme og fundere og deppe.

Har hatt ganske lett for å bli gravid. Men jeg har tatt noen lengre pauser på opptil 6 mnd. for å få litt pusterom. Har nå forsøkt i 2 år.

Jeg har hatt "standard" utredningen med vanlig UL, samt en UL der de sjekket for skader på livmoren (sprøyter inn vann og tar ul. vondt!). Har tatt utallige blodprøver og kromosontest. Ingeting galt - bortsett fra det med blodet da.

Lykke til i morgen! Tenker på deg.

Herlighet, fire aborter på ett år, det er det ingen som burde måtte oppleve. Jeg skjønner veldig godt at du er knust nå, men du kommer deg ovenpå igjen, og dere MÅ forsøke igjen, for plutselig går det bra. Jeg hadde halvveis gitt opp håpet i høst etter min tredje abort på rad, og så, uten å ha tenkt særlig over det eller prøvd særlig hardt, var jeg gravid igjen. Og det er jeg fremdeles - i tredje trimester! Det er så kort vei mellom tragedie og lykke, og de gangene det går bra veier tusen ganger opp for alle de gangene det gikk skeis.

Du har tydeligvis lett for å bli gravid, og det er bra, da har du oddsen på din side. Gynekologen min sa til meg en gang at vi som klarer å bli gravid, får barn til slutt, men noen må dessverre prøve mange ganger før man lykkes. I hvert eneste svangerskap har vi med tre-fire aborter statistisk sett større sannsynlighet for å lykkes i neste svangerskap enn å mislykkes. Har du barn fra før forresten?

Og ludde, herlig å høre at dere har bestemt dere for å prøve en runde til! :) Du skal bli tobarnsmamma, bare vent og se! :)

Takk for svar!

Jeg har ingen fra før.... jobber i barnehage og kjenner at det ikke er tingen akurat nå. mange med kul på magen der!

Det hjelper så lite at jeg "lett" blir gravid så lenge det ikke fester seg og vokser som det skal... hadde jo det håpet da hjertet slo og jeg var over uke 6 som har vært kritisk for min del ....men neida...

Har blødd endel i natt...spent på hva jeg må igjennom på sykehuset i dag. orker ikke vente mange dager før noe skjer, så håper det ikke bare blir med en vanlig undersøkelse slik jeg hadde i går med Ul....men med min flaks er det vel det jeg får også må jeg vente til fredag eller mandag før noe skjer...... da håper jeg kroppen ordner opp selv!

Håper virkelig jeg kan få en annen type oppfølging skulle det bli en neste gang.

Lykke til til dere!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...