Gå til innhold

Uttak/Innsett uke 12!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Starter på sprøyter i morgen, og skal til UL fredag 19 mars. Noen andre som regner med uttak/innsett rundt samme tid? Hyggelig om vi kan følge hverandre litt:o) Hører forresten til Porsgrunn. Dette er vårt 3 ICSI, i tillegg har vi hatt ett frys.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141560869-uttakinnsett-uke-12/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg skal ha innsett i veke 12!

Fryseforsøk på oss denne gongen, etter negativt ferskforsøk i januar. Har hatt eitt IVF-forsøk, så dette er fyrste fryseforsøk for oss. Spennande!

Skal på UL torsdag 18. Håpar alt går etter planen!

Lukke til! Du fortener positivt resultat denne gongen!

Så hyggelig at vi er flere som skal til pers den uken. Vi får holde hverandre oppdatert:o)

Meg1972: Håper vi kan være heldige denne gangen, men for å si det sånn, - vi er mange her inne som fortjener positive tester!! Vi får krysse fingrene for hverandre. Lykke til med fryseeggene dine:)

Ønsker oss baby: Sprøytene er ikke noe å grue for, det går veldig greit:) Bare ta deg god tid første gangen, ta tak i en bilring.. hehe.. og sett sprøyten inn, sånn trykker du til du ikke får den lenger inn. Da har du fått dosen din. Ikke vondt i det hele tatt. Lykke til:)

Hei :)

Ja det gikk greit nok. Jeg klarte det iallefall :):)

Det gikk mye bedre idag.

Er SÅ stolt :):)

Hvordan går det med dere? Kjenner dere noe bivirkninger ifra sprøyta?

Jeg føler at jeg har influensa,verker over alt,og fryser og svetter om hverandre :( Er hjemme fra jobb idag.

Lykke til videre med sprøytingen alle sammen :)

Annonse

Så bra d har gått bedre å ta sprøytene:) Noe en må venne seg litt til. Kjenner at jeg er veldig trøtt om dagen, og merker allerede at d har begynt å jobbe litt nedi der. Men det er jo bare bra. Vi satser på bra egghøsting, så det blir noen på frys oxo forhåpentligvis:) Håper på at j får sette inn 2 egg. Men vi får høre hva de sier. Lykke til videre! Vi får oppdatere hverandre underveis. God helg:)

Hei.

Er glad for at det går bedre med sprøytene. Er jo allerede på dag 4 idag :) Flinke :):) hehe

Formen er ikke helt på topp. Den kommer seg i løpet av dagen,men ikke før på ettermiddagen. Kjedelig,men jeg er jo ikke alene om det.

Hvordan kjennes det ut som når det jobber nedi der? ;) Kjennes det ut som enn vanlig EL er på gang,eller?

Er så redd for at noe skal gå galt,og at det ikke er noen egg der når jeg skal på UL :(

Håper at det er enn del egg jeg også,slik at vi kan fryse noen :)

Setter de inn 2 egg i porsgrunn?? :):)

Du må også ha lykke til videre. God helg :):)

Jeg er forresten 25 på søndag :):) Tihi. Begynner og bli gammel jeg. hehe.

Tror ikke du skal være redd for at noe skal være galt når du skal på UL til fredag. Der ser de hvor mange follikler du har og hvor store disse er. Ganske vanlig at man reiser hjem og fortsetter på sprøyter noen dager til, enten samme dose eller opp/ned. Før man så setter eggløsningssprøyta. Vær trygg på at de gjør hva som er best for deg, så det skal nok gå bra:)

D j mente me at j "kjenner det jobber nedi der" :) er at det føles som om det romler litt. Har begynt å bli oppblåst i magen, føles innimellom som om j nesten har hold eller at noen har slått meg i magen. Ikke veldig vondt, men mer en følelse av at d jobber der:). Har fått sette inn 2 egg en gang, (1 gangen faktisk). Men det var fordi kun 2 egg ble befruktet, da syns de d var bedre å sette inn 2 istedet for å fryse 1 som kanskje ikke overlevde. Så vi får se hvordan det blir denne gangen. I utgangspunktet setter man ikke inn 2, med mindre man har vært gjennom flere forsøk, alder over 35, eller kanskje som mitt tilfelle.

Gratulerer me dagen i dag!! Satser på at du får en bursdagsgave om noen uker i form av positiv test:):):)

Da må jeg kjøpe meg flere sprøyter ja. Sist jeg skulle ha sprøyte og spray,så måtte de bestilles på apoteket mitt. Men har de det liggende på klinikken i porsgrunn som jeg kan få kjøpt,eller har de ett apotek i nærheten som garantert har?? Er redd for at jeg ikke skal få medisinene jeg trenger... Jeg har fått sprøyter for 9 dager,og den 10dagen som er UL,da skal jeg ikke ta. Så jeg tar den siste sprøyta mi( som jeg har liggende) torsdag den 18.

Ja de vet jo hva de gjør de som driver med det. Men jeg er så nervøs allikevell. Dette er vårt første forsøk,og alt er så nytt! Men det går nok bra :)

Jeg føler meg også litt oppblåst på en måte,også romler det der nede,som om jeg var sulten i eggstokkene ;) hehe Håper det tyder på noe godt :):)

Jeg hadde ikke hatt noe i mot å sette in 2 egg. :) Men skal være fornøyd hvis de finner noen som er brukene. Er også nervøs for om sædprøven er fine. Sist gang mannen tok prøve så var det noen celler de kunne bruke. (Har det lagt de på frys tro??)

Tusen takk for gratulasjons hilsen :):) Ja håper på ett STORT kryss i gave ;)

Jeg har heller ikke flere doser hverken av nesespray eller puregon etter UL på fredag. De vil jo ikke at vi skal bruke mer penger på medisiner enn nødvendig. Tror nok ikke det skal bli noe problem dersom du evt skulle trenge mer. Slike ting må de ta i beregningen påforhånd. Vårt første forsøk var j til UL onsdag og uttak fredag, så da skulle j ikke ta flere sprøyter etter UL. Andre gangen fortsatte j i 2 dager til etter UL, så det kan som sagt variere litt.

Skjønner godt du er nervøs og har mange tanker i hodet, tiltross for 2 ferskforsøk tidligere er j oxo veldig spent:) Lever jo litt i en boble på en måte. Vanskelig å konsentrere seg om andre ting. Dette overskygger alt annet! Ønsker jo så veldig at det skal lykkes! Og bekymret for om man gjør alt riktig... :)

Her har mannen dårlig sædkvalitet, vet ikke om det er problemet hos dere, men heldigvis er d bare en sædcelle som trengs for å befrukte et egg. Dette skal gå bra!!!!

Nei det blir nok ikke noe problem hvis vi trenger mer medisiner. De vet nok om apoteker som evnt har disse :) Hvordan var det første gang du skulle på UL? hvilke tanker hadde du i hodet? hva ser de etter,hva er normalt,og ikke??

Ja det er veldig vanskelig og konsentrere seg om andre ting. Når jeg skal legge meg for kvelden,ligger jeg lenge våken og bare tenker... Har jeg gjort det jeg skal nå,er det rette dose for meg osv? (menge spørsmål som virre oppe i hodet på en gang) Det går rett og slett ut over natte søvnen. Men det hjelper nok på når jeg har vært på UL osv :)

Her har også mannen dårlig sædkvalitet. Det er ikke noe galt med meg.

Annonse

På UL (innvendig) ser de etter hvor mange follikler/eggposer de finner, og størrelsen på disse. Dette, samt tykkelsen på slimhinnen avhenger om du er klar for eggløsningssprøyte eller om du må fortsette videre på medisiner. Det går veldig fort. Alltid overrasket over hvor raskt jeg er ferdig. Litt usikker på hva som er vanlig. Men de sier at det ikke nødvendigvis er en fordel å få ut for mange egg. Kvalitet fremfor kvantitet. Flere eksempler her inne på at folk har fått ut få egg, og blir gravide:) Men også folk som får ut 20 egg uten at det trenger å være dumt. Man må regne med at ikke alle eggene blir befruktet. Mange følelser. Veldig spent når man går å venter på telefon etter uttak om hvor mange egg som er blitt befruktet, delt seg riktig osv. Men prøv å ikke tenk så mye på dette. Vet det er lettere sagt enn gjort. Men prøv å ta en ting om gangen. D skal nok gå bra skal du se:):)

Vil bare ønske deg lykke til på UL i morgen Meg1972:) Håper alt ser ut som det skal!! Du får gi oss en tilbakemelding hvis du er innom.

Så får vi håpe vi får positive tilbakemeldinger på fredag Ønsker oss baby:) Krysser fingrene for oss xxx

Henger meg på her jeg:)

Har uttak til fredag og innsett på mandag, er veldig spent nå!!!!!

Hadde et neg forsøk i fjor og et avbrutt i januar,så er veldig klar for at det skal gå denne helgen:) Lykke til alle sammen, har noen laaaange uker forran oss nå. Godt det er påske:)

Takk!

Har vore på UL i dag - og alt såg fint ut :-) Ingen folliklar på gang på eggstokkane og slimhinne på 7 mm. Reknar med den veks litt meir fram til innsett av fryseegg som vert på tysdag. Så her går alt etter planen! Veldig glad for det :-)

No blir det spennande på tysdag om me får sett inn eitt eller to egg. Eg seier gjerne "ja, takk" til to stk! Det kjem an på korleis det går med opptininga...

Fleire som set inn frosne egg i veke 12?

Lukke til alle andre også! Måtte dette enda i positivt resultat for oss alle!

Så hyggelig at du henger deg på Ønskeren, og lykke til med uttaket i morgen. Håper du får ut mange fine egg. Skal til UL i Porsgrunn i morgen, så kanskje vi sees:) hehe...

Godt alt så bra ut Meg1972. Og lykke til med innsettet på tirsdag. Vi krysser fingrene for at d blir 2 stk inn:)

Håper det blir bra resultater på oss i morgen oxo Ønsker oss baby. Håper vi har produsert mange egg, og at de mener vi er klare for verping snart:):)

Lykke til med innsett på tirsdag Meg1972 :)

Kjennes ut som det er produsert masse egg... har vondt for å sitte til tider. Har hatt en del slim igjen idag. :)

Hvordan kjennes det ut hos deg vår tur?:)

Masse lykke til i morgen ::)

hei jenter!

da har jeg værdt til ultralyd i går og der så alt bra ut,ingen foliker og slimhinnen var på 8,2mm. Så har nå fått innsett på mandag 22 mars.

Det må bety lykke, for jeg har da bursdag på innsettdagen. he he :-)

blir 27 hele år. :-)

så nå er det bare og telle ned dagene. Så da reiser jeg til Trondheim på mandag.

Må bare spørre: hva skal til for at dere hadde avlyst forsøket????

En god vennine har desverre mistet mannen sin pga sykdom, han døde i går. Jeg har ikke snakket med henne enda og frykter litt for at begravelsen er på mandag. For da må jeg jo gå! nei jeg må ikke, men jeg vil gå, men samtidig vil jeg jo også bli gravid. Huff......håper jeg slipper og velge.

Da var eggene ute:) Da vi dro hadde de funnet 7 egg,men var enda ikke ferdige så er spente på telefon fra labben i morgen:) håper bare alt går bra denne gangen, orker ikke et avbrudd til:( krysser fingre og tær nå for at dette skal gå:)

håper alt er bra med alle dere andre også,spennende tid i møte nå!!!!

Heisann!

Da har j vært på UL. Slimhinne på ca 11 mm og hun så ca 12 eggposer (ett par av dem litt små). Så da satser vi på bra egghøsting til mandag:) Denne gangen får jeg faktisk både Albyl og Prednisolon, og uten at j ba om det. Vi får håpe d gjør susen!! I tillegg får j progestan som støtte i stedet for crinone. Glad for det. Hvordan har d gått me deg i dag Ønsker oss baby? *spent*:)

Så hyggelig at du r me oxo rm83. Lykke til me innsett på mandag! Satser på at bursdagen din bringer lykke:) Skjønner godt at du synes situasjonen me venninnen din r vanskelig. Veldig usikker på hva j hadde gjort. Du kan jo evt ringe klinikken å høre me dem, om d r mulig å utsette timen en dag?? Vet hun at dere r midt i denne prosessen? Lykke til uansett:o)

heisann.

UL gikk kjempebra. Bedre enn jeg trodde. Grua meg skikkeig i forkant. Var redd for at jeg ikke hadde gjort det riktig osv. (mange spm som svirrer rundt i hodet i disse tider) Hadde mange gode eggposer. Tror han sa at det var 11. Husker ikke helt. Er det bra? Var helt i skyene der jeg lå ;) hehe.

Hva er Albyl og Prednisolon? Og hva er progestan og crinone?

Jeg skal ha uttak på tirsdag. Så jeg skal ta EL sprøyta på søndag kl 23. Hvordan er den å sette i forhold til puregon?

Jeg er så glad idag. Håper bare at resten av forsøket går like bra som UL.

Lykke til med innsett på mandag rm83. :) Håper at du får pratet med venninnen din.

Lykke til med egghøsting på mandag Vår tur?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...