Gå til innhold

Noen som har tatt Hurtigruta med baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ta Hurtigruta fra Bergen til Trondheim i påska. Da er Snuppis ca 4.5 mnd, og jeg er spent på hvordan det skal gå.

Noen som har reist med sånne små?

Skrevet

Vi reiste Harstad-Ålesund en sommer med storesøster da hun var 4,5 mnd. Det var en fantastisk tur!

Hun var for lita til å ville røre seg for mye, men stor nok til å tåle å være med å se på alt mulig og å kose seg. Hun lå faktisk i vinduskarmen og tittet både ut og på oss mens vi satt og nøt utsikten. Hadde vogna med. Døra inn til lugaren var for smal, så vi fikk den dog ikke inn. Men vi hektet av bagen og tok den inn. Hjulene sto på "gangen". Lillemor sov da i vognbagen. Supert! Det var en helt fantastisk tur med en fantastisk grei baby! Alderen er perfekt!

Skrevet

Takk for svar :)

Skrevet

Ja, reiste fra Bergen til Bodø med med snuppa vår i desember. Da var hun litt over 2 mnd. Gikk kjempefint. Vi trillet tur inne på båten og satt i cafeen og koste oss. Hun sov i vogna om natta. det eneste var at det var såvidt vi fikk vogna inn på lugaren (emmaljunga), men ikke sikkert deres unge trenger å sove i vogn.

Jeg synes det er genialt å reise med hurtigruta med små babyer. Hvis ungen blir urolig, kan man trekke seg tilbake på lugaren. Det kan man ikke med så mange andre transportmidler. Også slipper man masse stopp, slik man må med bil.

Jeg vil anbefale det!! God tur, uansett fremkomstmåte!!! :)

Skrevet

Vi tok hurtigruten tur/retur Bergen Ålesund i desember, da var hun 3 mnd. Det gikk kjempebra. Sov i bagen sin på lugaren, mens resten av vognen hadde vi i bagasjerommet på båten. Det virket som om hun likte seg godt på båten, masse å se på :-)

Skrevet

me reiste fra trondheim til bergen da snuuppa var 3 mnd,dette gjekk KJEMPE FINT.veldi behageli måte reise på. ho sov i vogna på lugarn om natta og med oss ute på dekk om dagen.abselutt til å anbefale!

dei eldre på turen va kansje da skumlaste:) blei litt klyping av barnekinn for å sei da slik:p

Skrevet

Det er forresten eget stellerom (stort) på hurtigruta, som man kan bruke på dagen når man ikke er på lugaren. Ihvertfall på den båten vi reiste med.

Skrevet

Jeg tror vi må ha med hele vogna inn på båten. Turen tar 1 døgn og 8 timer (går fra Bergen sent fredag og kommer til Trondheim tidlig søndag morgen) , og vi kan ikke gå å bære på henne hele tiden heller :)

Dessuten skal båten ligge tre timer til kai i Ålesund midt på dagen på lørdag,så da tenkte vi kanskje å gå i land en tur og se litt. Jeg har aldri vært i Ålesund :)

Vi kal reise med en av de nye båtene (Trollfjord), så da er det vel sikkert stellerom ombord. Det hadde ihvertfall vært fint.

Nå begynner jeg å glede meg til påske kjenner jeg. Det skal bli godt å reise en tur til Trøndelag igjen, jeg har ikke vært hjemme siden i fjor sommer :/

Skrevet

De nye båtene er best, for de har tv på lugaren, og det er deilig å ha på kvelden ja :-)

Ålesund er helt klart lurt å få med seg. Norges vakreste by vet du ;-) Vi hadde vogna på båten, men hadde så liten lugar at når den ikke var i bruk satte vi rammen på bagasjerommet ved resepsjonen og hadde kun bagen med inn på lugaren. Men vi hadde og lugar på samme dekk så da var det enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...