Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #1 Del Skrevet 9. mars 2010 Hei! Ble sykemeldt fra den 23. januar. Skrev på sykemeldinga og leverte den på jobben. Den 27. januar leverte jeg personlig den delen NAV skal ha ved mitt lokale NAV-kontor. Regnet ikke med noe umiddelbar utbetaling, og regnet med at jeg fikk sykepengene for de siste dagene av januar, sammen med utbetalingen for februar. Ringte kontofon hver dag den siste uka av februar, men ingen penger hadde kommet inn. Ringte så NAV fredag 26 februar og lurte på når utbetalingen skulle komme (siden det var siste virkedag i mnd, og sykepengene skal utbetales i slutten av hver mnd) De sa at de manglet både den grønne delen av sykemeldinga mi, og inntekt- og skatteopplysninger fra arb,giver. Jaha, tenkte jeg. Sa at jeg hadde vært personlig og levert sykemeldinga mi, så det er hvertfall ikke min feil, men jeg skulle sjekke med arb,giver om de hadde glemt å sende inn sykemeldinga mi. Neida, den hadde hun sendt inn, og dama fra lønnskontoret hadde sendt inn inntekts- og skatteopplysninger den 16. februar. Alt er jo gjort riktig da, tenkte jeg. Ringte NAV igjen og fortalte at alt er sendt inn. Fikk til svar at hvis jeg ikke hadde fått inn penger etter helga, så måtte jeg dra innom mitt lokale NAV-kontor, med den rosa delen av sykemeldinga mi og få den kopiert og sendt til forvaltningskontoret, for å få fortgang på saken. Mandagen kom, men ingen penger på konto enda. Dro innom NAV-kontoret, og hun jeg pratet med sa at saken kunne være under behandling nå, så jeg måtte bare vente ut uka. Hun sa ingenting om den informasjonen de manglet, så det måtte jeg fortelle henne. Sa at de manglet den grønne delen av sykemeldinga mi, og inntekt- og skatteopplysninger. Jaaa, det ser jeg, sa hun. Da må du bare komme tilbake i løpet av uka (!!!) med den delen. Forklarte at jeg hadde jo levert den, og at dem måtte ha rota den bort på en eller annen måte, og at inntekt-og skatteopplysninga ble sendt den 16. fra lønnskontoret. Ja okei, sier hun. Men den kan enda være under behandling. Så sier jeg at jeg har med den rosa delen av sykemeldinga mi, så om hun kunne være snill å kopiere den og la meg signere, og få den sendt dit den skulle vært for lenge siden. Ja selvfølgelig skulle hun det. Så var det bare å vente.. Ingen penger var kommet inn til fredag 5.mars. Ringte igjen til NAV, og spurte hvordan saken lå an. INGEN FORANDRING.. Fikk saken til prioritering, og skulle bli kontaktet enten samme dag eller førstkommende mandag sa dem. Okei, tenkte jeg..enda mere venting. Ble ikke kontaktet den dagen eller mandag (i går). Så IGJEN ringte jeg idag. Fikk da høre det samme som jeg fikk høre første gangen jeg etterlyste pengene. Nå begynner det virkelig å haste. Har som mange andre MASSE regninger som skal betales osv. Ble så forbanna! Jeg dro til jobben min, og fikk sjefen til å ringe lønnskontoret. Lønnsdama sto på sitt og sa at hun har sendt inn alt av papirer. Fikk fakset over det hun hadde sendt til NAV(inntekt-og skatteopplysning), og tok det med meg på NAV-kontoret. Dama på NAV tok kopi av den og skulle få den fakset dit den skal. Jeg spurte om det var sjans i havet at jeg fikk utbetalt pengene i dag, senest i morgen. Men det viser seg å være vanskelig. Nå begynte det å flomme over for meg. Har 40 kr på konto, og flere tusener i utgifter som skal være betalt i morgen og de nærmeste dagene. Sykt at jeg på en måte får svi for at de klarer å rote bort det de trenger for å behandle saken:/ Dama på NAV så på meg at jeg var i ferd med å bruste i gråt av fortvilelse(klarte å holde meg ), og fikk nummeret mitt slik at de kunne kontakte meg ILØPET AV DAGEN. Fikk en telefon fra dem kl 1300 idag. Ble ikke særlig klok av det hun sa. Fikk beskjed om det samme som alle de andre gangene. Deretter sa hun at hun skulle ta en telefon, og ringe meg tilbake. (begynner å bli latterlig å høre det) Nå har NAV stengt for dagen, og jeg ble IKKE kontaktet. Vet ikke om jeg skal gråte eller le.. Jeg er sykemeldt fram til den 14. mars. Da begynner svangerskapspermisjonen, som jeg har fått innvilget penger for. Det klarte de å ordne! Men dette er bare latterlig.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141560089-sykepenger-og-utbetaling-frustrert-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #2 Del Skrevet 9. mars 2010 Skulle også høre om det er noen som vet om LO kan hjelpe til i saker som dette? Hver gang jeg selv prater med NAV så føler jeg ikke at jeg får til å si alt jeg skal si, så jeg trenger rett og slett hjelp til å prate med NAV slik at jeg forstår alt.. HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141560089-sykepenger-og-utbetaling-frustrert-langt/#findComment-141561454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 19. mars 2010 #3 Del Skrevet 19. mars 2010 Kjenner meg igjen i frustrasjonen din! Jeg opplevde omtrent akkurat det samme! ble sykemeldt 26.januar-11.februar. Var tilbake hos legen 11.februar og ble sykemeldt til 31.mars, da begynner svangerskapspermisjonen. Ringte nav hver dag etter 11.februar for å være sikker på at alt gikk som det skulle. VISSTE ting kom til å skjære seg.. Hver gang jeg ringte fikk jeg forskjellige opplysninger. Først manglet de innteks- og skatteopplysningsskjema fra arbeidsgiver. Så manglet de A- delen av sykemeldingen min, altså den delen legen skal sende elektronisk til NAV. Sjekket det selvfølgelig opp og begge delene var sendt i rimelig tid. ventet, ringte, ventet, ringte og ble mer og mer forbanna. Fikk også beskjed den ene gangen jeg ringte at det kunne hende saken var til behandling. Da jeg ikke fikk beskjed om at noe manglet,trodde jeg da at de hadde fått det de skulle. Men da jeg ringte opp igjen noen dager senere, da manglet de igjen innteksopplysninger fra arbeidsgiver! ARG! F*** er det MULIG? Var innom Nav kontoret x antall ganger.. en av de siste gangene jeg var der sa jeg " Jeg nekter å gå herfra før jeg vet når pengene MINE kommer".... Da fikk jeg til svar: "Ja siden du ikke vil gå så får jeg sende deg til en saksbehandler så kan du vente der borte"! herregud, da hadde jeg venta der i 1 time og 45 minutter allerede og be bare henvist til å vente mer fordi jeg ikke ville gå=?? hva for slags nek er det som jobber på nav? snakket med saksbehandler, og da begynte jeg å bli så frustrert at tårene kom. husleia skulle vært betalt, regningene hopet seg opp osv... hadde heller ikke mat hjemme, og heller ikke mer enn 50 kr i lommeboka. Hun lovet meg utbetaling onsdagen etter(dette var en mandag).. onsdagen kom og ingen penger. Ringte igjen til NAV.. Nei der var det ingenting som lå til utbetaling. de manglet fortsatt inntekstopplysningene mine. Reiste på nav, men der fikk jeg bare beskjed om at siden jeg hadde flytta var det ingenting de kunne gjøre der, jeg måtte til det lokale kontoret. saken var overflyttet og det lå til behandling der. Ble så sinna! skulle jeg vente på behandlig IGJEN bare fordi jeg hadde flytta? noe jeg ikke fikk beskjed om selvom de visste jeg hadde flytta! jeg reiste til det nye nav kontoret. hadde vært på kontroll hos legen den dagen og hadde med meg begge sykemeldingen mine. og innteksopplysninger fra arbeidsgiver(den ble forresten sendt 28.januar). Da jeg kom på nav tok det laaang tid før de fant ut hva som egentlig hadde skjedd. dama på nav snakka med de hos forvaltning som hadde lovet meg penger den onsdagen, og hun sa nå at de manglet Egenerklæringsdelen av den første sykemeldingen min! HVA? Det kunne ikke være mulig? dette hadde ikke jeg hørt noe om i de 4 ukene jeg hadde kranglet med dem? (den leverte jeg personlig på det nav kontoret jeg hørte til først så VET de har mottatt det, men det har vel blitt "borte" i overføringen fra et kontor til et annet) ,,, Heldigvis hadde jeg med meg alt jeg trengte og leverte dette. Det ble fakset til nav forvaltning og dagen etter hadde jeg pengene mine... Lurer på hvordan i all verden de jobber på nav? Den ene vet jo ikke mer enn den andre. De påstår at de leser fra skjermen, men da lurer jeg på om de ikke kan lese for å gi forskjellig beskjed fra den ene telefonsamtalen til den andre, det er meget svakt! DRITT lei hele nav og skulle ønske jeg slapp å forholde meg til dem mer, men det er trist nok de som betaler ut permisjonspengene også.. og jeg skal ha sykepenger i slutten av måneden også før permisjonen starter... Nav er en gjeng inkompetente idioter og jeg er glad jeg ikke jobber der! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141560089-sykepenger-og-utbetaling-frustrert-langt/#findComment-141607655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittLykkelig Skrevet 21. mars 2010 #4 Del Skrevet 21. mars 2010 Huff, føler veldig med dere. Er selv vettskremt for at ting skal skjære seg, at arb.giver ikke skal sende inn papirer osv. Vi er jo totalt avhengige av å få penger inn hver mnd. Heldigvis forskutterer jobben min lønna og jeg slipper å forholde meg til NAV. Arb.giver sa at dersom det ble forsinkelser så er det i så fall jobben som ikke får etterbetalt fra nav, jeg får lønn fast hver mnd fra jobb. Takk Gud for det. Nei, dere har min sympati Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141560089-sykepenger-og-utbetaling-frustrert-langt/#findComment-141617237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisand Skrevet 26. mars 2010 #5 Del Skrevet 26. mars 2010 Forstår at dere er frustrert, og det skal selvfølgelig ikke være sånn. Men har dere tenkte på at vi som jobber i NAV også er offer for et system som ikke fungerer, og ikke en gjeng med inkompetente idioter?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141560089-sykepenger-og-utbetaling-frustrert-langt/#findComment-141641731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 26. mars 2010 #6 Del Skrevet 26. mars 2010 Stort sett alle jeg har vært borti på Nav føler jeg er inkompetente! De vet ikke hva de snakker om og klarer ikke gjøre jobben sin! Og de er sure, gretne og lar det gå utover oss. Hvis de ikke takler at folk blir frustrert og sinte når pengene ikke kommer så mener jeg de har valgt feil yrke! Jeg vet hva det vil si å jobbe i kundeservicebransjen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141560089-sykepenger-og-utbetaling-frustrert-langt/#findComment-141643810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
figgapia Skrevet 5. april 2010 #7 Del Skrevet 5. april 2010 Jeg forstår deg veldig i din frustrasjon. Slet veldig med NAV under forrige svangerskap og permisjon. Måtte flere ganger ringe NAV for å sjekke at jeg kom til å få penger denne måneden. Var på gråten i telefon en gang like etter fødselen, jeg manglet penger og sa jeg trenger penger til mat for at jeg skal kunne amme babyen etc. Så jeg gleder meg IKKE til å gå gjennom nok en runde med NAV og lønnsutbetalinger. Desverre forskutterer ikke min arbeidsgiver lønn, det hadde vært såååå mye enklere. Håper likevel det har ordnet seg for dere og at dere får en fin permisjonstid. Klæmz Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141560089-sykepenger-og-utbetaling-frustrert-langt/#findComment-141683358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammatiltoskatter* spire 2016 Skrevet 29. april 2010 #8 Del Skrevet 29. april 2010 Jeg føler virkelig med deg, og jeg vet utrolig godt hvor frustrerende det er. Sist gang jeg gikk gravid måtte jeg vente i : HOLD DERE FAST : 6 mnd før jeg fikk sykepengene mine. Da hadde jeg ringt NAV og besøkt dem ukentlig og skrevet 4 A4- siders klagebrev om deres måte å drive saksbehandling. Det utroligste i mitt tilfelle var at saksbehandleren min ringte meg etter han fikk klagebrevet og beklaget. Han hadde da ordnet alt sa han og jeg skulle få pengene mine. Ingen penger kom på konto og saksbehandleren min hadde nettopp dratt på sin tredje ferie i løpet av en mnd....!? disse feriene varte forresten i et par mnd av gangen............ Høres jo veldig sannsynlig ut!!! Da jeg ringte Nav for å høre hva som hadde skjedd, hadde ikke saksbehandleren lagt fra seg noen papirer eller skrevet inn på data noe som helst om at jeg skulle få sykepengene mine. Det var så gale at til slutt måtte sjefen for Nav kobles inn og leite etter papirene mine som saksbehandleren hadde rotet vekk..... Jeg krysser fingrene for at jeg får pengene mine som de skal denne gangen. Nå har jeg heldigvis fast arbeidsgiver som støtter om det skulle være noe problem=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141560089-sykepenger-og-utbetaling-frustrert-langt/#findComment-141788484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 24. mai 2010 #9 Del Skrevet 24. mai 2010 føler med deg, har hatt det slik eg også. håper bare eg får sykepengene mine denne gangen. men det har tatt 1 1/2 år før saken om barnebidrag fra far ble behandlet. har ennå ikke sett en kr av summen som er på godt over 50.000 og stiger med 3000 pr mnd. sist svangerskap fikk jeg deler av sykpengene mine, fikk altså 4000 kr i mnd som var ca halvparten (lærling) sambo ble arbeidsledig og fikk ikke noe hjelp før etterbetaling 6 mnd etterpå så vi levde da 2 stk på en inntenkt på 4000 med 2 leiligheter. tøff periode. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141560089-sykepenger-og-utbetaling-frustrert-langt/#findComment-141888516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå