mitus Skrevet 9. mars 2010 #1 Del Skrevet 9. mars 2010 -------------------------------------------------------------------------------- Min mann var og fikk tatt en sædprøve, men vi har litt problemer med og tyde resultatene. Legen sa at han hadde litt lavt antall pr ml men at det ikke burde lage noen store problemer. Er interesert i og finne ut hva alt betyr svaret vi fikk er skrevet inn under håper noen kan hjelpe med og sette dette i sammenheng. Volum: 4,5 Konsentrasjon: 14.0*L Viskositet: 3*H Aggregasjon: 0 Motile spermier: 55 Rask prog.sperm: 18*L Rundceller 15-20 Morf.normale:3*L Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141560074-noen-som-kan-hjelpe-meg-%C3%A5-tyde-denne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernemagnolia Skrevet 15. april 2010 #2 Del Skrevet 15. april 2010 Skjønner godt dette var litt vanskelig å tyde for jeg har selv slitt med det samme. Jeg bruker Rikshospitalets referanseverdier og vurderinger der jeg vet dem siden det er det jeg kjenner til. ANALYSE REF.VERDI VURDERING *Volum: 4,5 mL ( mengden sæd) 1,4-8,9 mL Normalt *Konsentrasjon: 14 mL (spermiekonsentrasjon per mL) 10-274 mill/mL Normalt *Viskositet: 3*H (hvordan sædvæska er. Om den er tynn eller tyktflytende) *Aggregasjon: 0 % (er om sædceller kleber seg til hverandre) *Motile spermier: 55 % (evnen spermiene har til å bevege seg) 29-65 % Normalt *Raskt progressive spermier: 18 % (spermier som svømmer raskt) 12-56 % Normalt *Rundceller: 15-20 % (leukocytter og/eller umodne kjønnceller. Leukocytter er hvite blodceller *Morfologisk normale: 3 . > 2% Normalt (utseende på spermiene. Formen på de, kropp i forhold til hode og hale og forholdet det imellom. Prøvene varierer også fra tid til annen men altialt ser det normalt ut. Lykke til videre i prøvingen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141560074-noen-som-kan-hjelpe-meg-%C3%A5-tyde-denne/#findComment-141726220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå