Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får pappa overtar foreldrepenger og blir hjemme med barna?

Hva trenger Nav for å godkjent dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira06
Skrevet

Snakket med NAV om dette i forrige uke, fordi det er mulig at far her i huset må være hjemme en periode (pga at jeg har prolaps). Jeg fikk beskjed om at vi må søke med samme skjema som man søker om foreldrepenger, i tillegg må mor ha sykemelding fra legen.

Vet ikke hvor lang behandlingstid osv det er, ettersom vi foreløpig prøver å få hjelp av besteforeldre og naboer før vi går til det skrittet at far må være hjemme.

Skrevet

nav må også ha legeærklæring. sykemelding, attest/bekreftelse fra arbeidsgiveren til far om at han ikke jobber i den perioden. søknad om overførsel. og første gang må de ha intekt og skatteopplysninger på far.

nb. dette må de ha for hver gang du skal søke. noe dritt spør du me.

Skrevet

Er ikke bare bare å få overført permisjon til far... Er noen kriterier som må ligge til grunn.

Den viktigste er at NAV trenger legeerklæring på at mor IKKE kan ta seg av barna. Ellers er det ikke sikkert at det holder bare med en sykmelding. Man kan jo i noen tilfeller ta seg av barna selv om man er sykmeldt.

Jeg ble operert i januar, og fikk løfteforbud i 3 uker. Så da var far hjemme. Men NAV er jo så rotete da, så vi fikk brev i etterkant om at de måtte ha det og det tilsendt fra oss.. Selv om vår arbeidsgiver (kommunen) har ordnet alt og utbetalt oss det vi skal ha. De får tilbake fra NAV.

Ellers er det som de sier over her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...