Erle79 Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Vi har utelukkende hatt våre stellebord på badet. Vi har det forholdsvis kjølig på soverommet (15-20 grader), mens på badet er det godt og varmt (20-25). I vårt tilfelle vil temperaturen alene være grunn nok til å ha stellebordet på badet. I tillegg ser jeg for meg at mangel på rennende vann på soverommet vil være et kjempeproblem. Problemene over kan løses ved å sette opp temperaturen på soverommet (selv om de fleste sover dårligere i høy romtemeratur), og utelukkende bruke våtservietter til å stelle barnet (selv om disse inneholder mye merkelige stoffer).
Makkapakka Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Jeg synes det var enklest å ha på badet. Rett ved vasken osv. Men vet om flere som har hatt det på soverommet (sitt eller babyen sitt), tror nå det fungerer også. De har brukt våtservietter til vasking da. Eneste minuset er at det kan jo bli kaldt på soverommet (kanskje ikke så kaldt på babyen sitt rom?). Men har man ikke plass på badet, har man ikke mye valg heller. Alt er jo en vanesak uansett
Bumblebeee Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 Vi hadde stellebordet på jentas rom, men selv sov hun jo inne hos oss det første halvåret. Dermed var rommet hennes godt og varmt. Eneste problemet var at vi måtte huske å hente vann før vi la henne på stellebordet...glemte vi det måtte noen hente det, eller vi måtte legge snuppa ned igjen. Kan jo ikke gå fra de små på stellebordet. Ellers fungerte det veldig fint. Nå kommer snart lillebror, og da kan jo ikke stellebordet stå der inne. Hun sover jo der på natta og det er mye kjøligere. Så siden vi ikke har plass på badet har vi faktisk hengt opp et vegghengt stellebord på kjøkkenet. Ikke ideelt, men vi flytter i løpet 3 mnd så da blir det stellebord på badet.
W29 Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 har ikke noe erfaring, men vurderer å anskaffe en stellematte bare til å ha på soverommet sånn at når babyen kun har tisset seg ut om natta så kan jeg skifte på han der inne istedet for å gå inn på badet med masse lys osv så babyen våkner opp skikkelig.
Gjest Skrevet 9. mars 2010 #6 Skrevet 9. mars 2010 Min minstebror hadde stellerommet på soverommet, på grunn av at badet var knøttlite og det dermed ikke var plass. Så lenge man husket på å fylle vannbollen før man satte i gang gikk dette helt fint, men er ikke noen ideell situasjon. Vi har også et knøttlite bad og kommer til å ha stellebordet på barnerommet de første mndr. Med førstemann hadde vi stellematta rett på badegulvet for enkelhets skyld men det var ikke noen bra arbeidsstilling. Jeg synes at det fungerte bra, men mannen syntes det var vanskelig å stelle sånn. Da er det bedre å ha stellebordet på soverommet:)
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 9. mars 2010 #7 Skrevet 9. mars 2010 Vi hadde stellekommoden på soverommet til nr.1 selv om hun sov hos oss. Da var det god romtemperatur der og det var kort vei til badet. Med nr. 2 var vi nødt til å ha stellekommoden på soverommet vårt siden nr.1 sov på sitt eget rom og vi ikke har flere rom. Det var tungvint, spesielt dersom det var mye avføring og vi ønsket å vaske stumpen ordentlig i rennende vann. Gikk med masse våtservietter i denne tiden. Nå som nr.3 kommer har vi kvittet oss med stellekommoden og går for stellematte oppå vaskemaskinen på det knøttlille badet vårt. Men vi har byttet soverom med barna og vi har det som ligger rett inntil badet. Der skal vi sove sammen med babyen og når han trenger å bli skiftet på holder det med et svakt nattlys som gir litt lys innpå badet. Jeg liker best å vaske den lille med rennende rent vann og synes derfor enhver baderomsløsning er det beste alternativet. Og ikke minst er det best temperatur der.
K ♥ tærten Skrevet 9. mars 2010 #8 Skrevet 9. mars 2010 Her har vi ikke plass til stellebord på badet så kommer til å ha det på babyrommet. Dette er førstemann og jeg har ingen erfaringer, men ser ikke problemet heller. Kommer til å ha en ekstra stellematte på badetgulvet for de værste bleiene så man da kan bruke rennene vann. Har en venninne som gjorde det på denne måten og funket veldig bra for henne.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 9. mars 2010 #9 Skrevet 9. mars 2010 Vi kjøpte stellebord som er over sprinkelsenga (hører til) gå inn på babyplaneten.no så ser du hvordan det ser ut. Veldig praktisk om natten. Ellers har vi hovedstellebordet på badet.
GuttemammaTilTo Skrevet 9. mars 2010 #10 Skrevet 9. mars 2010 vi hadde først stellebordet på badet, men det tok mye plass da badet er lite, så hadde vi en periode uten stellebord når småen ble så vill oppå der. da brukte vi gulvet, ikke ideell stellestilling for oss voksne men greit nok. så skrudde jeg av stellematta som stod på stellebordet (sånn med badekar under) og plasserte den rett oppå ikea kommode på soverommet hans. vi syns det har vært det absolutt alle beste her i huset hvertfall og husker bare på å ta med våt vaskeklut før vi går inn å steller :-) selvom vi har stelleplass på rommet bruker vi ikke våtservietter, jeg syns di er kalde for ungen å bli vaska i rumpa med. er jo mye mer behagelig med en varm klut. når det gjelder stelling om natta har vi en nattlampe fra ikea med 25w pære, den lyser ikke så sterkt for baby om natta når man steller. alt blir en vanesak! for oss har det fungert kjempefint :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå