Gå til innhold

Finnes det barnesikring til skuffer som gjør at man ikke kan åpne de i det hele tatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er så glad i å dra skuffene på tvbenken opp og igjen og han har klemstret seg ett par ganger, har prøvd å sette skuffelås på de, men det går an å åpne de alikevel, ikke så masse da, men nok til å få fingrene imellom. Finnes det noe som man kan ta på sånn at de ikke går an å åpnes i det hele tatt?

Skrevet

Noen lange skruer gjør suse. Da får du ikke åpnet døra i det heletatt.

Men regner med at du kanskje vil ha muligheten til å åpne nå og da....

Ja det finnes noen som man må åpne med en magnet fra utsiden. Men hvor de selges i Norge husker jeg ikke. De var ganske dyre, så da jeg så de i USA hamstret vi. Men se i store barneutstyrsbutikker.

Har ikke trengt de enda siden de to første klår minimalt, men de ligger og venter på gutten i magen.

Skrevet

Det kommer litt an på hvilke knotter/håndtak du har.

Det finnes borrelås man kan lime på. Men disse små er jo utrolig smarte også hvis de vil, så er han som min gutt tar det ikke lenge før den koden er knekt.

Du kan jo kikke litt her, om det er noe du kan bruke: http://www.barnesikring.no/no/produkter/sikkerhet/

Skrevet

Å skru skuffene igjen blir ikke aktuelt, må gå an å åpne de avogtil :)

Men magnet hadde sikkert vært noe, syns jeg har hørt om det før, men aner heller ikke hvor man får kjøpt dette, får se i en barnebutikk, kanskje barnas hus har noe?

Borrelås kan gå nå, men sikkert ikke når han blir litt større, han er 8mnd nå og bskal utforske ALT, hehe :)

Får sjekke ut den nettsiden du sa. Takk for svar :)

Skrevet

Det finnes jo låser som lukkes begge veier, som du må klemme på for å få dytta inn også..

Skrevet

Det finnes jo sånn magnetsikringer, de er helt geniale!

Man fester den ene delen på innsiden av skuffen/skapet osv..

Og den andre delen er løs, så når man skal åpne skuffen så setter man den delen inntil der hvor magneten er på baksiden, og vips så åpner den!

Helt supert:)

Skrevet

hvor får man kjøpt disse magnetsikringene? høres jo helt genialt ut :)

Skrevet

Vi kjøpte det på en sånn barneutstyrsbutikk, men husker ikke hvilken...

Simobutikken eller Barnas Hus tror jeg..

Litt dyrer enn de andre, men verdt pengene:)

Skrevet

barnas hus har=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...