Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Jeg skal ikke vaksinere mitt barn. Afrikanske barn som er feilernært pga at de har vokst opp på maisgrøt og forurenset vann dør kanskje hyppig av meslinger, men et velernært barn har godt av å gå gjennom barnesykdommene, det styrker og utvikler immunforsvaret. En tanke har slått meg i det siste: hvorfor var det mange yngre (særlig under 30 år) som ble hardt rammet av svineinfluensaen? Min tanke er at det er den generasjonen som har fått flest vaksiner og har det dårligst utviklede immunforsvaret. De eldre som ikke fikk vaksiner og som har gjennomgått mange sykdommer, er langt bedre rustet til å takle påkjenninger. Difterivaksinen som barna i Norge får når de er 3 måneder inneholder blant annet kvikksølv, aluminium og formaldehyd (kreftfremkallende væske som brukes til å konservere lik). Hvorfor injisere dette inn i blodbanen til små, friske barn? Difteri finnes per i dag bare i Russland. Hvorfor skal norske babyer vaksineres mot det? Jeg råder alle foreldre til å lese statistikkene for hvor mange av barna som får sykdommene som faktisk får senskader, og OBS - i NORGE; ikke Afrika. Jeg råder dere også til å be om å få lese og få forklart pakningsvedlegget til hver enkel vaksine.
ostepop123 Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Ja, her har du satt deg godt inn i forskningen, ser jeg. Jeg vil gjerne se en kilde som viser at et velernært barn har "godt av" å gå gjennom barnesykdommer, og hvordan immuniseringen som foregår skiller seg fra den man får gjennom vaksinering. Din teori om svineinfluensavaksinen er vel heller ikke akkurat fundert på empiri? Det at de eldre var bedre rustet mot svineinfluensaen er da også en kjent sak, fordi en lignende influensatype har herjet tidligere. Det er forøvrig ingen vaksiner som inneholder kvikksølv per se, derimot inneholder noen kvikksølvforbindelser - dette er noe annet. Hvorfor tror du slike sykdommer finnes i f.eks. i Russland men ikke her? Kan det ha noe med vaksinering å gjøre? Det er skummelt å se hvor godt vant vi er, hvor beskyttet vi lever - dels på grunn av store vaksineringsprogrammer. Barnedødeligheten i Norge og vesten forøvrig er svært lav. Derfor tror vi også at sykdommer som f.eks. meslinger er ufarlig, fordi vi ser det så sjelden. Imidlertid er det slik at meslinger ikke bare er forferdelig smittsomt, det er også en dødelig sykdom for barn. Du har rett i at slike sykdommer er mindre dødelige her, men selv i vesten er dødeligheten 1 eller 2 per 1000 smittede. I u-land er den høyere. Du kan lese mer om dette her: http://emedicine.medscape.com/article/1132710-overview Hvor finner vi den statistikken du råder oss til å lese? Jeg er svært interessert i en lenke eller henvisning til litteratur.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 ostepop123: Veldig bra svar, har lest en del av det du har skrevet her inne på vaksinedebatten, og vil bare si at du skriver veldig bra, saklig og forståelig )
ostepop123 Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 Takk, det var hyggelig å høre! Må bite meg i tunga for ikke å ta helt av her, kjenner jeg,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå