Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om det navnet? En jeg kjenner ga det navnet til sin datter. Det er oppkalling...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Olaug synes jeg er kjempekoselig.

Hulda kjenner jeg ikke så mye til. Det er jo faktisk norrønt, men også nevnt i bibelen.. snodig..

Jeg hadde mye heller valgt Hulda Olaug til mitt barn enn mange av de fæncy nye navnene som dukker opp her inne til stadighet.

Skrevet

Fælt!

Tindra er i samme sjanger, og i stedet for Olaug- kanskje Olava, Oliva, Olive, Olivia, Olivie eller noe LITT penere!!

Skrevet

Og jeg ville heller kalt barnet mitt Thea Emilie enn Hulda Olaug.

Skrevet

Hvorfor akkurat Thea Emilie??

Kom vel ikke som noen bombe at du ikke likte dette navnet Mamma, Adriana og Maximilian... :)

Skrevet

Gratulerer med koselig og annerledes navnevalg :)

Skrevet

Sikkert ok, men det klinger jo ikke for fem flate øre!

Skrevet

Synes ikke navnene klinget så bra sammen, og er ikke så glad i Hulda, men Olaug er koselig, minner mest om gammel tante navn.

Ellers har jeg hørt et nytt navn i det siste som var ganske søtt, Hilma.

Skrevet

Jeg syns det klinger dårlig og er tungt. Er vel heller ikke spesielt begeistret for Hulda. Olaug er fint

Skrevet

Så lenge det er oppkalling er det forsåvidt greit, men syns navnet er fryktelig tungt å uttale. Hulda er litt kult, Olaug synes jeg ikke er direkte vakkert, men hver sin smak :)

Skrevet

Hulda Olaug høres ut som et troll.

Skrevet

Gjorde vel egentlig ikke det :P

Jeg skrev Thea Emilie for det er to poppisnavn.

Hun over skrev at hun heller ville valgt Hulda Olaug enn et poppisnavn, derfor ;o)

Hehe

Skrevet

Nei huff.... Jeg liker ikke dobbelnavn, og skyr poppisnavn, men akkurat her ville faktisk jeg også gått for Thea Emilie! Har aldri vært enig i et eneste innlegg Mamma til A og M skriver, men akkurat denne gangen må jeg gi deg rett. Syns dette var en skikkelig dårlig kombinasjon....

Skrevet

rimelig enig med Linn Bg her.

Som et forslag vil jeg nevne Olava, som er et navn i samme sjanger som jeg synes er veldig fint.

Skrevet

Ante meg at utfallet ble slik. Veldig enig med flesteparten her. Olaug er ok,men Hulda minner meg om hulder og de underjordiske vesner. Jeg ble rett og slett skuffet over at de valgte dette. Storesøster har et fint navn...

Skrevet

Jeg syns Hulda er et veldig vakkert navn :)

Det betyr: vennligsinnet, nådig, hengiven

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...