Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #1 Del Skrevet 9. mars 2010 Er det noen som merker at de tenker annerledes denne gangen,eller er det kanskje bare meg..:-( Er ofte noen bekymringer oppi hodet om at noe skal skje og bare ser frem til at barnet kommer ut slik at alt er ok.... Vet om mange gravide men de er såpass mye yngre enn meg,slik at jeg faktisk føler meg "litt" gammel....Det er jo ingen av mine venninner som skal ha barn eller har småbarn nå,de har jo barn på alder med mine eldste.. Skulle faktisk ønske jeg kjente noen på min alder her i nærheten som også var moden,gravid og stolt! :-)Gleder oss jo veldig til denne attpåklatten... Noen andre som tenker mye rart nå..?Føler meg litt dum men... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141557961-tanker-som-moden-gravid/
septermor Skrevet 9. mars 2010 #2 Del Skrevet 9. mars 2010 jeg var 35 da jeg fikk min første, og følte da at det var veldig få i min kategori siden de andre på 35 gjerne hadde et par barn fra før. Det hjalp heller ikke at mine venner (stort sett barnløse) mente at alle plager jeg hadde kom fra det faktum at jeg var så gammel. Nå føler jeg meg faktisk mer vanlig siden det er mange rundt 40 som venter en attpåklatt. Bare at for oss blir det ikke noe særlig sprang i alder mellom barna i det hele tatt. Men merker litt forskjell fra før. Tør ikke si på jobb at jeg er gravid før jeg har fått sjekket på ul i uke 17. Da jeg var 35 falt det meg ikke inn at noe kunne gå galt. og siden mitt svangerskap var lett, trodde jeg at det var det som var naturlig. Så man modererer seg vel litt etter hvert som erfaringene kommer. Nå har jeg stor forståelse både for morgenkvalme og tretthet og diverse annet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141557961-tanker-som-moden-gravid/#findComment-141561431
JenteOgGutterMamma! Skrevet 12. mars 2010 #3 Del Skrevet 12. mars 2010 Hei og gratulere som moden gravid! :-) Er ikke gravid nå, men fikk min lille sønn for ca 7 mnd siden og var da nettopp fyllt 42 år! Dette var mitt 5 barn, og jeg hadde et like flott og greit svangerskap og en like grei fødsel som alle dei andre gangene! :-) Det var ikke noe tyngre å gå gravid denne gangen selv om jeg var moden gravid! Men det er klart man tenker mer over om det kan være noe galt, så jeg tok duotest og utvidet UL i uke 12 på St.Olavs hospital, og der så alt bra ut så vi droppet fostervannsprøven! Jeg hadde heller ingen på min alder i nærheten som gikk gravid likt med meg, men ei klasseveninne som bor i Oslo fikk ca 3 uker etter meg, og nå har jeg ei veninne som har termin ca 2 mnd før hun fylller 45 så det er veldig hyggelig, for vi kan tenke oss et barn til! :-) Jeg fikk og har fått bare koselige og positive tilbakemeldinger fra folk mens jeg gikk gravid, og ikke et eneste negativt ord at jeg faktisk er over 40, men jeg må innrømme at jeg tenkte litt på det, og at jeg i tillegg hadde 4 barn fra før! ;-) Men jeg tror det er heldigvis har blitt såpass vanlig nå at man får barn over passerte 40 at det er få som tenker noe negativt i det! :-) Klem og lykke til i resten av svangerskapet! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141557961-tanker-som-moden-gravid/#findComment-141572139
sara1 Skrevet 13. mars 2010 #4 Del Skrevet 13. mars 2010 Jeg følte meg også litt "dum" og gammel når jeg ble gravid. Sendte blant annet samboeren til det lokale apoteket for å kjøpe graviditetstest og senere vitaminer! Nå er jeg bare stolt! Blir 42 i april og har termin i september. Har fått positive reaksjoner fra kollegaer og venner. Sikkert noen som syns jeg er for gammel, men dem om det. Var hos legen og fikk høre hjertelydet fredag, fantastisk! Nå gjenstår det forstervannsprøve (tirsdag) også er det forhåpentligvis bare å glede seg! Og et lite "tips": som moden gravid syns jeg at jeg fortjener litt luksus, og bruker derfor litt ekstra penger på kremer, frisør etc! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141557961-tanker-som-moden-gravid/#findComment-141577177
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå