Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 det må ha med han Pablo som for rundt og jobba billig for folk i bygda =P
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #3 Skrevet 8. mars 2010 hææ??? Mener du bare hår + øyenbryn osv eller mener du brune øyne og mørk hud også?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 Mange øysamfunn oppetter kysten har slekter som ser sydlandske ut. Jeg har hørt at det har sammenheng med eldre tiders handelsflåter fra bl.a. Spania. Så kan man jo tenke seg resten selv...
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Det er fordi det var noen portugisere i området for noen århundrer siden, og de la igjen mer enn fiskegarn;)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 På 1600-1700 tallet var det noen frakteskip fra Portugal spm forliste på kysten her. Her ble de værende og vi ble "preget" av det....
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #7 Skrevet 8. mars 2010 Det er som de sier de andre her, man kan se det langs hele kysten. Det er jo ganske naturlig det da, som kyst folk har man jo vert i kontakt med mennesker fra andre deler av verden i mange hundre år
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #8 Skrevet 8. mars 2010 Faktisk noen som trodde jeg var fra Spania, skjønner det ikke da men. Er jo helt lys i huden, selv om jeg er helt mørk ellers + blå øyne. Så kan vel stemme da at langt langt ut i slekta så er det noe blod som slår inn og gir mørkt hår og sydlansk utseende. Jaja
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #9 Skrevet 8. mars 2010 HÆÆÆ? Hehehe, kor e dem da? for e ser no ikke nåkken sånne her, og e e født og oppvokst i Ålesund. De som e mørke og ser italiano ut, har som oftest en mor eller en far som ikke e her ifra. Og det med fiskebåten, det har e aldri hørt om. MEN det e faktisk tilfelle lenger nord..og der kommer man ofte over litt sånn italianoutseende, men ikke her i ålesund ihvertfall (se bort ifra alle utendingane). Hilsen ei sunnmørsdame på 29 år:)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #10 Skrevet 8. mars 2010 Stemmer det med portugiserne ja :-) Så har jeg hørt at Kristiansund var den byen i Norge som var tidligst ut med en stor andel alenemødre i samfunnet. Og at det var en by som først "godtok" alenemødre. Nettopp pågrunn av dette.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #11 Skrevet 8. mars 2010 Min far ser ganske sydlandsk ut egentlig:) Han har kullsvarte øyenbryn, skjegg og hår, og brune øyne. Og i tillegg blir han veldig fort brun i huden Min mor har også svarte øyenbryn, men litt mer blondt hår, blåe øyenbryn og lysere hud osv. Broren til mamma blir som regel stoppet i tollen på utlandsreiser da han faktisk ligner litt på bin-laden hehe eller en sjeik fra egypt eller no De er begge fra kysten (men ene fra møre den andre lenger sør på vestlandet) Jeg har også mørke/svarte øyenbryn og vipper, trenger ikke mascara (men ser jo bedre ut med, ser litt mer pyntet ut) mørkt blondt hår, men blå øyner da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå