Gå til innhold

Hei alle sammen:o)

Lie79*har blitt mamma*

Anbefalte innlegg

Da melder jeg min ankomst her hos dere andre slitere. Har testet positivt siden rugedag 10 nå, og er på rugedag 14 i dag. Fikk svar på hcg blodprøven i dag, og den var på 239. Fikk beskjed om at det var bra, så da håper jeg det stemmer..

Utifra mine beregninger er jeg i dag 4+2, termin 15. november, stemmer det?

Satte inn 2 fryseegg (fryst 2 dager etter uttak) 22.02, så da regnes vel befruktning som 20.02 el? Heelt nytt for meg dette her:P

Fortsetter under...

Gratulerer!!! Flott hcg :)

Mine eskimoegg ble tatt ut fra fryseboksen og dyrket ett døgn før innsett. De var to døgn ved nedfrysning, så for meg som satte inn 22.01 regnes 19.01 som befruktningstidspunkt - men det er sikkert ulik praksis fra klinikk til klinikk.

Hei kjære Lie79, så fantastisk at du endelig er her inne! Dette har jeg ventet på, og jeg visste at du ville komme etter ;-) Tenk at vi skulle oppleve å være gravide samtidig!

Er det ikke en ufattelig følelse? Kommer aldri til å glemme den dagen jeg testet positivt, og dagen da jeg fikk den endelige bekreftelsen gjennom hcg-prøve nr. 2 (den første blodprøven gjorde legekontoret en feil med, slik at jeg fikk beskjed om at jeg ikke var gravid likevel...). Det er en helt ubeskrivelig følelse!

Nå må du nyte dette i lange drag, og la det synke helt inn: Du er gravid og skal bli mamma :-D

Stor klem fra meg

Annonse

Takk BC og Sunshinebaby:o) Begynner sakte men sikkert å synke inn at jeg faktisk er gravid... He he.. Mildt sagt uvant dette her!!

Mine fryseegg ble tint samme dag som innsetting og var 2 døgn ved nedfrysing, så da ble det vel riktig sånn jeg regnet det ut da. Takk for hjelp:o)

Ja, tenk at vi skulle få oppleve å gå gravid samtidig Astra! det hadde ihvertfall ikke jeg stor tro på for min del nå. Hadde nesten bestemt meg før forsøket at dette ikke kom til å gå bra, og så feil tok jeg altså;o)

Første dagen jeg fikk positiv test var jeg sikker på at jeg så syner! Kunne bare ikke tro at jeg skulle være gravid! Egentlig først etter at jeg fikk svar på hcg i går at jeg har sagt til meg selv at jeg faktisk er gravid, Jippi:o) Husker godt at du fikk feil svar på første hcg, herregud er det mulig liksom!!! Og så viste det seg at du var gravid med tvillinger tom:D Du har jo opplevd nok av negative symptomer i begynnelsen av graviditeten din, så da er jeg sikker på at resten av svangerskapet ditt vil gå helt etter boka:o)))

Tusen takk for det tøysekroppen:o) Føles helt uvirkelig ja! Begynner å synke sakte inn at jeg faktisk er gravid! He he...

Har som deg symptomer som kommer og går. I går merket jeg nesten ingenting, ikke særlig trøtt engang, men i dag har det vært masse murringer i mage og rygg igjen og puppene er ømme. Rart at symptomene kan variere så mye fra dag til dag, lurer på hvorfor? Kanskje i forhold til hcg nivået som stiger?

Har bestemt meg for å ikke ta en ny hcg blodprøve for å sjekke stigning, og heller kose meg med at alt ser bra ut så langt. Tenker at å bruke masse tid og krefter på å bekymre meg for alt som kan gå galt ikke vil hjelpe noe fra eller til uansett. Fører bare til at man blir deppa og ikke klarer å slappe av og nyte denne tiden. Det er jo faktisk størst sjanse for at det går bra, og da er det kjipt hvis man har brukt så mye energi på å bekymre seg unødig. Så prøver å tenke på det som er positivt og legge bekymringene litt til siden, da føles det bedre:o) MEN er jo ikke sånn at jeg ikke har tenkt tanken om tenk hvis.... føler jo at man er i en veldig sårbar situasjon når man har strevd så lenge bare for å få positiv test, tror ikke vi ville bekymret oss så mye hvis vi ikke var det. I tillegg leser vi jo om mye forskjellig her inne og ellers på internett som man kanskje aldri hadde tenkt på ellers... Jeg har jo aldri vært gravid eller opplevd å miste, så min situasjon og bekymring hadde sikkert vært annerledes hvis jeg hadde opplevd det. Men jeg har en god magefølelse så langt, så da skal jeg prøve så godt jeg kan å følge den:o)

Jeg krysser fingrene for at dette går bra for oss jeg:o) XXXXX

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...