Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 han har fått kreft, kommer mest trolig ikke til å bli frisk... har så lyst til å gjøre noe for han og samboeren... er det dumt å lage mat som de kan fryse ned, boller, høre om jeg kan hjelpe til med husvask osv???
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Synes det høres veldig greit ut både med boller e.l. som de kan fryse ned, pluss at du spør om det er noe de trenger hjelp til...
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #3 Skrevet 8. mars 2010 ok, er bare redd det virker dumt. kan jo hende har blir dårlig, liten matlyst pga medisinene og behandlingene. men det er jo tanken som teller??? HI
Aliena Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 Ikke dumt i det hele tatt! I sånn en situasjon kan det være vanskelig å få dagliglivet til å fungere, både for den syke og de pårørende. Jeg vil tro at de blir kjempeglade.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Jeg syntes at det var en god ide. Du kunne også evt bake en kake eller noe slikt. Jeg tenker også litt på normalisering i slike tilfeller. At selv om naboen din nå er syk, så går det fint an å prate om og holde på med normale ting. Jeg syntes at det er fint at du vil gi dem litt omerksomhet, det setter de nok pris på.
Emil & Røra Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 det høres ut som en god ide! og du høres ut som en god nabo!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #7 Skrevet 8. mars 2010 ok, da blir det slik tenkte jeg skulle lagen en pai til de... har selv sitti ved dødsleie til mamma da hun hadde kreft, og det er grusomt det de går igjennom nå! har ikke sett han på flere mnd, han holder seg inne, naturligvis! en så snill mann, en sååå grusom sykdom! HI
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #8 Skrevet 9. mars 2010 Så snilt av deg, du er en omtenksom nabo! Kanskje du kan snakke med samboeren og få vite hva han liker best, eller evt. ikke tåler? Men velger du pai, som høres ut som en svært hyggelig ting å få, så blir de nok glade uansett! Skulle gjerne hatt en nabo som deg!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. mars 2010 #9 Skrevet 9. mars 2010 Synes det høres ut som en hyggelig gest- det er jo egentlig tanken som teller. Når du så leverer denne, så kan du jo fortelle dem at du tenker på dem, og at du gjerne vil hjelpe til hvis det er noe de trenger. Husvask, barnepass, snømåking, transport- hvasomhelst. De blir nok glade for tilbudet, selv om de kanskje ikke benytter seg av det.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #10 Skrevet 9. mars 2010 Hei Jeg kan komme med en liten kommentar her.. - Når pappaen min var syk.. ( Han døde av kreft ) så var det kjempe godt og koslig med snille naboer. Som dukket opp med blomster og litt bakevarer. Dette kunne være brød, boller og ellers litt lette ting som gikk ned. Du skal vite at de kommer til å sette utrolig pris på dette, for dette er en tung tid for de og de trenger all den hjelp de kan få.. Uansett om det er familie eller naboer.. Du virker som en god nabo - Ta vare på naboen din. Han setter pris på dette. - Om dette virkelig skulle gå galt for naboen din, at han faktisk dør av denne dritten, så er det også UTROLIG viktig at du er der etterpå.. Til hans kone og barn! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #11 Skrevet 9. mars 2010 Kommer an på hvor godt du kjenner dem det. Er de venner av dere eller er dere bare naboer? Jeg hadde ikke likt det hvis naboene kom på døra hvis noen av oss var syke. Hadde følt jeg hadde mer å forholde meg til og at naboen blandet seg...
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #12 Skrevet 9. mars 2010 Kjenner noen som hadde kreft. De satte veldig stor pris på å få boller og div.annen mat på døra av naboene. Naboene skjønte jo at de ikke var klar for å få besøk når som helst, så det var bare snakk om å ringe på, levere maten og gi et trøstende/oppmuntrende smil og gå igjen. Skulle ønske alle hadde slike naboer - som bryr seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå