Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Vi er midt i utredning ved medicus, og fikk tlf idag om at sædprøven var helt fin, noe som kom som en stor overraskelse. Vi har prøvd i tre år, og har tidligere fått konstatert nedsatt kvalitet, og dårlige svømmere, at vi måtte nok ha hjelp. Jeg har en gutt fra et tidligere forhold, og alle mine prøver jeg tok nå i forrige syklus, er helt fine, normal syklus med eggløsning og alt som det skal, så legen syntes det var litt merkelig. Men skal til UL uken etter påske, men tok en ifjor, som var helt fin da. Men legen ville ta det for å iallefall utelukke noe der. Men, som jeg sa til legen, at vi har jo prøvd da siste månedene nå i forkant av tester og div med tipsene om sink og multivitaminer til den store gullmedalje, kan dette være årsaken til en god sædprøve nå? Skal det så lite til av og til?Hjelper det? Noen som har lignende historier å fortelle, er jeg takknemlig. I forhold til assistert befruktning da, er det vanlig ivf evt da eller hvordan blir det? Er det noen der ute som vet om noen, eller har opplevd selv å bli gravide etter å noe så enkelt som å spise mineraler og vitaminer??:)

Fortsetter under...

Hei du:-)

Vi har hatt tre 3 ivf, og er såkalt uforklarlig barnløs. Mannen min har en sønn på snart 6 fra før.

Hos oss var sædkvaliteten bra ved 1 forsøk, og nesten alle eggene ble befruktet. Men når vi hadde hentet ut egg ved 2 forsøk var det ingen av guttene som gjorde jobben!! Jeg har gode egg.

Legen forklarte at sædkvaliteten kan variere, i tillegg til at feber, sykling, trange bukser, varme bad o.l også kan redusere kvaliteten. Derfor pakket jeg mannen min full av sink, vitaminer, tran og alskens greier til neste forsøk:-) Vet ikke om det hjalp, for de ønsket å benytte seg av icsi. Men jeg ble ihvertfall gravid, selv om jeg desverre mistet i uke 12.

Så kanskje det har hjulpet mannen din til å få gode svømmere:-)

Nå er det vel også slik at vi damer som har passert 30 kan slite litt mere med å bli gravide enn vi gjorde i 20 årene, men sjangsen for å lykkes med ivf er heldigvis stor:-)

Ønsker deg masse lykke til!! Vi holder også til på Medicus, og er storfornøyd:-)

Så hyggelig at du svarte meg og fortalte deres historie. Huff, det er jo frustrerende alt dette:) Men du selv da, alt er fint med prøver, syklus og eggstokker og div? Har du selv prøvd noe i form av slimløsende, vitaminer o.l?, i forkant av prøving?Men leste litt om at vanlig inseminasjon er et alternativ om sædprøven er bra i tillegg til alle andre prøver hos kvinnen, hørt om dette har klaffet for noen? Vi ble jo forespeilet isci mtp at det var tidligere nedsatt kvalitet, og trodde det var det enda, men nå blir det kanskje et annet alternativ? Ja, utrolig kjekke folk på medicus. Vi bor et stykke unna, så ene legen skal visst på et sykehus i nærheten av oss i en toukers periode da rundt påske og ville at jeg skulle komme dit da. Utrolig kjekt at de tilrettelegger så godt for en. Så trist at dere mistet da, men skal dere ha et nytt isci forsøk nå, eller holder på med det nå kanskje? Masse lykke til til dere også.:)

Vi skal igang med et nytt forsøk etter påsken, blir nok icsi det og. Jeg har forresten bare en eggstokk, måtte fjerne den ene på grunn av cyster i 2005, men har regelmessig eggløsninger hver mnd for det, så det det eneste er at jeg får ut færre egg. Men de jeg får ut er av god kvalitet, og prøvene er fine.

Jeg spiser tran, c vit, folat og multivitamin før-og under prøvinga. Er jo mange kjerringråd ang ting som funker, men jeg har kun brukt dette. Positivitet er vel den beste tingen man kan "tilføre" kroppen:-)

Ja det er vel Erling som kommer til Førde da kanskje? Vet han var der i jula:-) Han er vår lege, og en fantastisk person syns vi :-)

Kan være greit å bruke icsi, eller til halvparten av eggene, så man ikke kaster bort ett forsøk. Er jo ikke bare bare det vi damerne skal gå igjennom av hormoner og uttak:-) Vi prøvde et AIH forsøk (inseminasjon) før vi startet med ivf, bare for å ha prøvd det, men det ble negativt.

Men lykkes skal vi, alle sammen:-)

Ja, er nok Erling som skal til Førde ja;) Virker utrolig snill og hyggelig.Brukte du mye hormoner? Nei, har skjønt at det er litt en skal gjennom, iallefall for mange, noen er jo kjempeheldige på første forsøk. Er det vondt med uttak da synes du? Ja, klart vi skal lykkes.) Blir spennende for dere nå da, slappe av i påsken, så godt dere kan, kose dere!:)

Jeg brukte 425 puregon, så det er høy dose i forhold til de fleste. Så stod jeg sist på østrogentilskudd etter uttak i tillegg til crinone. Så det er full fest i kroppen:-)

Jeg syns personlig ikke uttakene er noe vonde. Man kjenner jo at de holder på der inni, men man får smertestillende og avslappende, så jeg er rimelig salig der jeg ligger:-) Men jeg får ikke ut så mange egg, så det er jo færre stikk selvfølgelig.

Men ikke grue deg til dette, de aller fleste sier det var mye mindre vondt enn forventet. Men du er sikkert spent. Selv var jeg ute å gikk tur til klokka ett om natta før første uttak, fordi jeg var spent/nervøs:-)

Ja nå blir det snart påske og hytta. Bare nyte ferien og ta livet med ro før vi begynner igjen:-)

Du må holde oss oppdatert hvordan det går da:-)

Klem

Annonse

Det går sikkert bra. Blir spennede uansett fremover, vi får stå på og prøve i mellomtiden:) Kan tenke meg det er slitsomt med så høye doser hormoner, bare det må jo være en påkjenning? Men man holder jo så klart ut, og tenker på det som forhåpentligvis kommer ut av alt dette til slutt:) Har brukt noen tusen du da, på medisiner vil jeg tro. Du også må holde oss oppdatert på hvordan det går:) og god tur på hytte i påsken:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...